Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Torvbriketter vart köper man  (läst 3410 gånger)

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
Torvbriketter vart köper man
« skrivet: 20 jan-12 kl 23:33 »
Torvbriketter

Jag skulle vilja köpa Torvbriketter till trädgårds föreningen , de är så dyr i affären 2kr + st  :(

Tänkt om vi gick ihop skulle vi kunna köpa en större mängd och sälja till föreningens medlemmar till inköps pris.

Är det någon som vet vart man kan vända sig om man vill köpa en låda 1000st + ?

mvh edward :P
« Senast ändrad: 20 jan-12 kl 23:35 av Edward. »
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Torvbriketter vart köper man
« Svar #1 skrivet: 21 jan-12 kl 08:21 »
Har du kollat med tillverkare/grossister? Svalöf/Weibull?
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #2 skrivet: 21 jan-12 kl 18:46 »
nja har hittat en låda med 1000st ,

Fast jag tänkte att man kunde kapa alla mellan led eller köpa från någon stor grosist/tillverkare så vi får ner priset.

Små förpackningarna ligger st pris på ca 2kr , jag tror att man borde kunna komma ner runt 50 öre st så kunde vi dela upp och sälja billigt till medlemmarna  :D

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #3 skrivet: 22 jan-12 kl 08:55 »
Ja då är ju Svalöf/Weibull en grossist/tillverkare av den typen av produkter.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

611 gäster, 3 användare
von tratt, javill, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser