Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kollektiv österlen  (läst 3008 gånger)

Åsis

• Gäst
kollektiv österlen
« skrivet: 07 jan-12 kl 01:47 »
är det nån mer som är sugen på att bo kollektivt på österlen?
Hyra ett stort härligt hus med stor trädgård, med plats för odling, kanske höns..När havet, så man kan bada på sommarn, grilla och picknicka på stranden..kanske ha kollektivbil, laga god veggomat tillsammans...njuta av livet...
Låter det intressant? Klart det gör:)
Vem är då jag? Jo, jag är en trevlig tjej på 31 år, har två underbara barn födda 05 och 09...är intresserad av odling, musik, ridning, god mat, bada i havet och mycket annat...
Vi hörs!
Kramar
Åsa

kackelmann

• Skåne
SV: kollektiv österlen
« Svar #1 skrivet: 07 jan-12 kl 02:54 »
Finns nån som söker kollektivkompis på Österlen i andra forumdelen
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=124808.0
Blommehöns, kaniner, häst, gårdskatt, hundar, lantrasbil

Annalinnea

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 07 jan-12 kl 17:48 »
om du kan tänka dig att bo strax norr om österlen och 20 min med bil t havet så har du här en nyseparerad morsa med barn födda 07 och 11 som letar boende, gärna av den typ som du beskriver i närheten av önneköp (googla, mycket trevlig ort) i närheten av barnens far och dagis, så jag är inte så flexibel vad gäller område.
har bott på landet, varit självförsörjande på grönsaker och ägg under somrarna ett par år.
håller på att renovera en vagn för tillfället, men behöver ett hus också såklart...
tänker mig en form av kollektiv där alla är separata enheter, eget kök osv, men på samma gård.
odlar och äter, bygger och bor.

Tallarna

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 07 okt-16 kl 23:05 »
är det nån mer som är sugen på att bo kollektivt på österlen?
Hyra ett stort härligt hus med stor trädgård, med plats för odling, kanske höns..När havet, så man kan bada på sommarn, grilla och picknicka på stranden..kanske ha kollektivbil, laga god veggomat tillsammans...njuta av livet...
Låter det intressant? Klart det gör:)
Vem är då jag? Jo, jag är en trevlig tjej på 31 år, har två underbara barn födda 05 och 09...är intresserad av odling, musik, ridning, god mat, bada i havet och mycket annat...
Vi hörs!
Kramar
Åsa

Härligt initiativ! Hur går det? Fått igång nåt? Vi är kvinnor som är intresserade av att flytta in i/starta ett kollektiv på Österlen. Vi är redan på plats i området... Allt som saknas är huset och folket!

knitting 71

• Dalarna
« Svar #4 skrivet: 16 jun-17 kl 09:45 »
Hej,
Är denna annons fortfarande aktuell? Jag är en äldre kvinna som letar en möjlighet att bo kollektivt på Österlen.
Jag har varit här sedan i början av april och blivit fullständigt förälskad i denna plats på jorden, har dessutom träffat och lärt känna så många kreativa människor här.
Min önskan och plan att bo kollektivt år gammal men det är först nu som jag gör verklighet av den.
Jag var på väg till ett i Småland i höstas men det blev inte så av olika anledningar.
Jag tror och vet att jag kommer att bli en tillgång var jag än hamnar.
Mitt arbete som designer av stickat och mitt fotograferande är en del av mitt liv och kommer så vara även i fortsättningen, är mycket road av matlagning och odling.
Med vänlig hälsning
Agneta Söderberg 

SandraSol

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 27 jul-17 kl 23:16 »
Hej!
Är det fortfarande aktuellt? :) hur går allt? Är intresserad! Pma gärna
Kram Sandra

Gunilla Hirwing

« Svar #6 skrivet: 04 aug-17 kl 16:00 »
Jag har en gård på Österlen med flera lägenheter under uppbyggnad. Ett löst bundet kollektiv är intressant.
Tex att bruka jord och djurhållning gemensamt och även att äta hos varandra ibland om man vill :) Här finns mycket mark och stora möjligheter till odling och djurhållning. Jag har hundar , hästar och några nötkreatur.  I nuläget finns det en lägenhet inflyttningsklar. Gården ligger naturskönt utan andra grannar.

Melitus

• -
« Svar #7 skrivet: 17 sep-17 kl 20:16 »
Wow detta låter helt underbart! Har själv gått i dessa tankarna i några år men inte kommit längre. Har alltid trivts på landet och framförallt i skogen men tyvärr har jag ingen större erfarenhet av att vara självförsörjande men jag är mer än villig att lära mig. Är detta fortfarande aktuellt?

jägaren

• Småland
    • Skandinaviska Jakt & Fiske
« Svar #8 skrivet: 20 dec-17 kl 23:19 »
Hej
Det låter intressant
mvh Håkan
En glad sprallig bonde och jägare

skogsmix

• Jämtland
« Svar #9 skrivet: 26 apr-18 kl 11:52 »
Hur går det? Kunde inte skicka PM !!!

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser