Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp i lägenhet?  (läst 13875 gånger)

Händig Man

• Gäst
SV: Tupp i lägenhet?
« Svar #20 skrivet: 20 dec-11 kl 15:49 »
Med tanke på att du redan bestämt dig för att ta hand om den UTAN att veta speciellt mkt om fjäderfän skulle jag nog avråda dig, skaffa dig en hemlös katt eller liknande istället.... finns gott om hemlösa eller övergivna katter och andra djur som lämpar sig bättre i en lägenhet....

Jennyt

• Västergötland
« Svar #21 skrivet: 20 dec-11 kl 16:04 »
Jag är tyvärr inge bra på att hitta sidorna med lagar och paragrafter :-\..... men utan de sidorna VET jag iallafall att det är olagligt att ha tupp i tätbebbygt område utan tillstånd. Vore ju konstigt om det inte innefattar lägenhet oxå.

Är TS möjligen en gammal medlem på detta forum under nytt nick? Tycker mig känna igen svårigheten att se till andras behov :-\
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Tulipanros

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 20 dec-11 kl 16:45 »
Klart han driver med oss.
Alternativt galen.

Många har liksom inget annat att göra än att sitta framför datorn och snicksnacka.
Ignorera honom är nog det bästa.
Om detta nu skulle vara sant med tuppen så lär den inte bli långvarig.

tringeling

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 20 dec-11 kl 17:21 »
Konstigt att ingen hittills i tråden har nämnt problemet med lukten. Det doftar nämligen varken rosor eller violer att ha höns/tuppar i bostaden. Jag har haft maskinkläckta kycklingar i köket tills de är max 2 veckor gamla men sedan åker de obönhörligen ut. Men olika personer är förstås olika känsliga för lukter.

FM

• Skåne
« Svar #24 skrivet: 20 dec-11 kl 17:40 »

Antal inlägg: 146
Uppland

SV: En liten fuling (tupp) - Uppland - Ny bild

« Svar #10 skrivet: Igår kl. 20:35 »

Citera

"Staketet är så gott som rävsäkert nu, förutom på ett ställe där det ligger en ihjälslagen gran.
Kan jag komma och hämta han i morgon, hur långt norr om uppsala ligger du?
(håller på och läser här vad han har för krav på bostad osv)"

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=120451.0

Får det inte riktigt att gå ihop ;)

Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Jennyt

• Västergötland
« Svar #25 skrivet: 20 dec-11 kl 17:44 »
Nämen FY RACKARN TS..... du menar väl inte att du sagt till Linkoso att du ska ha tuppen i fin utegård.... åsså ska du ha honom ensam i en lägenhet :o :o :o :o Det här kräver en förklaring (:) !
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.

Mårten gås

• Uppland
« Svar #26 skrivet: 20 dec-11 kl 17:48 »
Nä, titta vilket kacklande, nu har hon som skulle ge bort tuppen läst allt här och vågar inte ge bort den, för att det skulle vara olagligt att ha tuppen i badrummet.
Dom tupparna jag hört golar inte förr än solen gått upp.
Klart det skulle bli gnäll på grannar om tuppen gal på natten, ännu har jag inte hört en sådan tupp.
Red´s Dead.
Jobba för enkel biljett till bastarda halvsyskon till Australien.
Deras fader och deras moder.

Xoot

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 20 dec-11 kl 17:48 »
Fanns här inte en tråd som handlade om att neka vissa köpa fjäderfä av en??
En person som vi har här ska absolut inte bemötas med några andra svar än att det är omöjligt.

Xoot

• Gäst
« Svar #28 skrivet: 20 dec-11 kl 17:49 »
Nä, titta vilket kacklande, nu har hon som skulle ge bort tuppen läst allt här och vågar inte ge bort den, för att det skulle vara olagligt att ha tuppen i badrummet.
Dom tupparna jag hört golar inte förr än solen gått upp.
Klart det skulle bli gnäll på grannar om tuppen gal på natten, ännu har jag inte hört en sådan tupp.

Det bästa med dig är att du är omedvetet korkad vilket förmodligen kommer leda till att det inte blir några djur.  :)

FM

• Skåne
« Svar #29 skrivet: 20 dec-11 kl 17:52 »
Nämen FY RACKARN TS..... du menar väl inte att du sagt till Linkoso att du ska ha tuppen i fin utegård.... åsså ska du ha honom ensam i en lägenhet :o :o :o :o Det här kräver en förklaring (:) !

Lite  (:) är nog nödvändigt ibland!

Men snacket om växthus och staket va??? Fattar nada. 

(:)
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Mårten gås

• Uppland
« Svar #30 skrivet: 20 dec-11 kl 17:52 »

Kanske blev ett missförstånd.
Det är utedass på den gården utan avlopp, och därför är ingen där som bor på vintern.
Inte färdigbyggt helt enkelt, även illa isolerat än så länge.
Så tanken var att släppa ut tuppen där i början av mars.
Red´s Dead.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #31 skrivet: 20 dec-11 kl 17:55 »
Ja, det blev nog ett litet missförstånd.  :-[ En lägenhet trodde jag iaf. inte att det skulle vara.   :-X  :-[ Menar inget elakt mot dig Bisson men tyvärr som jag skrev till dig för en stund sedan med så säljer jag inga höns eller tuppar till lägenheter (och gäller ju då ALLA som bor i lägenhet, tycker helt enkelt inte att lantbruksdjur hör hemma där).  :-\ Någon annan gång när ni flyttat ut på landet och byggt ett ordentligt hönshus kanske utan grannar väggivägg som kan klaga? ;)

Har vi tur så kanske tuppen hittar något hem på landet med egna hönor. :)
Förstår att du bara ville hjälpa och ge en chans. :) Han lär gå kvar här ett litet tag till iaf. så det är ju inte kört för honom än. :)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Mårten gås

• Uppland
« Svar #32 skrivet: 20 dec-11 kl 17:59 »
Jaja, får önska tuppen lycka till då.
Red´s Dead.

Jennyt

• Västergötland
« Svar #33 skrivet: 20 dec-11 kl 18:34 »
Det var ju skönt att alla missförstånd klarats ut. Vi håller alla tummarna för att den dagen tuppen dör, kan man stå vi sidan och säga..... "Han hade allt ett riktigt gott liv" och det är klart att även jag önskar att hans liv dessutom blir långt ;)

Bisson- Jag är fortfarande nyfiken..... Visst har väl du varit medlem här på forumet tidigare?

Mårten gås

• Uppland
« Svar #34 skrivet: 20 dec-11 kl 18:46 »
Citera
Det var ju skönt att alla missförstånd klarats ut. Vi håller alla tummarna för att den dagen tuppen dör, kan man stå vi sidan och säga..... "Han hade allt ett riktigt gott liv" och det är klart att även jag önskar att hans liv dessutom blir långt ;)

Bisson- Jag är fortfarande nyfiken..... Visst har väl du varit medlem här på forumet tidigare?

Var nog ett år sen jag var in här sist, då försökte jag fånga vilda bin, därav namnet Bisson.
Red´s Dead.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #35 skrivet: 20 dec-11 kl 19:15 »
Och tur hade han ... :) Troligtvis pgd. av att denna tråden skapades och han blev mer "sedd". ::) Tuppe är tingad. Han går kvar här en liten tid till tills hans nya hem (hönshus) byggts klart. Han ska sedan få flytta ihop med ett par fruar till en gård på landet utanför Uppsala. =)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Jennyt

• Västergötland
« Svar #36 skrivet: 20 dec-11 kl 19:23 »
Aha.... men då hette du Pe4r... inte sant? Hoppas du har det bra!

....glömde ju skriva....välkommen tillbaka :)

Xoot

• Gäst
« Svar #37 skrivet: 20 dec-11 kl 19:25 »
Aha.... men då hette du Pe4r... inte sant? Hoppas du har det bra!

....glömde ju skriva....välkommen tillbaka :)

HUR kunde du utläsa det? Var det inte han som planerade att starta olika verksamheter, byggnation/snickeri och sen mjölkeri?

Jennyt

• Västergötland
« Svar #38 skrivet: 20 dec-11 kl 19:36 »
Nu är ju min gissning ingen garanti för att Bisson är densamma som Pe4r o:)...... jag tycker mig känna igen personligheten bakom aliasen.... men det behöver ju inte alls stämma.

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #39 skrivet: 20 dec-11 kl 19:38 »
Det är inte alls naturligt för en tupp att sova i en kartong. Han vill sitta på en pinne under taket eller åtminstone någon meter upp.

Hallå- BADRUM!!!!!

Stången till duschdraperiet! >:D
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

619 gäster, 2 användare
simon.arvestrand, Assa

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser