Hej! Jag förstår inte varför hönsnät finns?

Det fukar ju inte... Ett mårddjur kommer in lätt, den biter sönder eller kommer igenom hålen. En räv o grävling tar upp tassen o river till så är det trasigt.. Tom. en brahma tupp om han blir skrämd och hoppar in i nätet, då är det trasigt?
Gör det bättre eller sluta tillverka det! Då är det bättre med svetsat nät o liknande! Man vill ju känna sej säker på att dom klarar sej inne och ute, så jag råder er alla att använda svetsat fyrkants nät, inne och ute, håller mycket bättre!
Jag ska ha en STOOOOOR utegård till mitt nya hönshus (Dom kommer även få gå fritt viss dagar) och då behöver jag kanske 100-200m. Det hade varit jätte bra att ha hönsnät, billigt och i stora mängder. Det hade varit jättebra att köpa det, men jag vet att vi har iller, räv och grävling, och då vill jag inte ha det, så nu måste jag lägga ut runt 4-5000kr på bara nätet till utehägn..
Har ni några andra bra idéer så säg dom!
Såhär ska mitt hönshus + utehägn vara:
Inne i ladugården, ska jag bygga ett hus, med bara trä, vågar inte ha nät.. Där ska vi koppla in el till lampor.
Ute, ska jag ha denna bamse gården (Bara för att dom ska ha ett bra utrymme att gå på, och att det inte förstörs så mycket) Då ska jag sätta ihop stora ramar med när i. (2m långa x 2m höga) där jag ska ha gården, för att det inte ska komma in djur genom att gräva sej under, ska jag gjuta ner 30-40 cm.
Ska även bygga avelsburar (Om jag hinner) om dom har jag skrivit tidigare, ni kan läsa om det här:
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=123971.0..Mvh David