Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Att sälja får...  (läst 1543 gånger)

Weasel

• Skåne
Att sälja får...
« skrivet: 05 dec-11 kl 18:28 »
Vi hade elitlamm när lammen föddes, och de blev registrerade där. Men eftersom vi inte är intresserade av att ha någon härstamningsbevis i fortsättningen ( tänker äta upp lammen själva) så sade vi upp elitlamm nu precis när fakturan kom.
Nu ska jag sälja en flock lamm, har de härstamingebevis då, och har de fortfarande elitlammskod? Hur gör jag med ägarbyte?
Behöver man göra något mer än att skicka förflyttningsrapport till sjv sen?
Jag vet inte om köparen är intresserad av härstamningsbevisen, men jag vet att han har se nummer i alla fall!
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

vallhunden

• Västergötland
SV: Att sälja får...
« Svar #1 skrivet: 05 dec-11 kl 18:30 »
Har du avslutat betäckningsgruppen, så antar jag att de ligger kvar i elitlamm. Men har du fortfarande en fungerande inloggningskod? Jag tvivlar på att någon annan kan ta fram härstamningsbevisen ur Elitlamm, förutom du...
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Weasel

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 05 dec-11 kl 18:39 »
Ja betäckningsgruppen är avslutad. Vet att jag skickade över en bagge jag sålde via elitlamm.
Men nu när jag inte har det, ska jag flytta de på något annat sätt då? På förflyttningrapporten skriver man väl bara antal, inte individnummer.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Weasel

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 05 dec-11 kl 18:52 »
Okej, han var inte heller med i elitlamm så då kvittar det!

Då återstår alltså frågan hur jag gör för att få rätt på papperna ang försäljning. Vad behövs?

Dela detta:

* Inloggade just nu

568 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser