Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sälja timmervagnen men för hur mycket?  (läst 2626 gånger)

Snickan

• En ganska så nöjd hästtjej!
    • Värmland
Sälja timmervagnen men för hur mycket?
« skrivet: 29 nov-11 kl 20:01 »
Jag har en timmervagn med kran som bara står och nu tänkte jag sälja den, fick nyss köpa tillbaka två hästar jag sålt så plånboken är lite slank inför jul.
Det är bara det att jag har ingen aning om vad jag ska sätta för pris, jag köpte den tillsammans med min traktor så jag har inte inköpspris att räkna på heller.
Så som vanligt vänder jag mig till alternativ för råd. Det behövs kanske mer information om själva vagnen men bilder finns iaf här : http://www.fotobojan.se/dittalbum.php?vilket=9687

Jimmy_C

• Småland
SV: Sälja timmervagnen men för hur mycket?
« Svar #1 skrivet: 29 nov-11 kl 20:20 »
Får inte fram någon bild, Men sök på blocket så ser du "snitt" priser och lägg dig snäppet lägre så får du sålt snabbt :)

Snickan

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 29 nov-11 kl 22:24 »
jädra bilder... funkar denna

TAck för tipset.jag har kollat lite på blocket men eftersom jag är så okunnig på området har jag svårt att se vad som är likvärdigt. Jag har sett att vagnar utan kran ligger runt 10´ men med kran verkar det braka iväg prismässigt. Vill ju gärna ha ut så mycket som möjligt men skulle kännas fånigt att sätta ett tokhögt pris, jag vill ju faktiskt ha sålt också.

Aqualize

« Svar #3 skrivet: 29 nov-11 kl 23:54 »
Ja det där ser ut att vara ett "mellanting" mellan en riktig större kranskogskärra och och sådana här utan kran. Tror du kranen är originalmonterad eller tillägg?

Jag kan inte heller uppskatta det men kolla in www.skogsforum.se , där kanske man kan få hjälp att värdera den.

Brasa

• Västmanland
« Svar #4 skrivet: 30 nov-11 kl 00:32 »
Den saknar ramstyrning, hydraliska stödben & ser lite halv liten ut men om den är i gott skick & inte glapp överallt är den väll värd mellan 20-25tusen kr :)

Kranen är nästan så jag funderar på om det är en vanlig lastbilskran med gripklo? ser inte riktigt original ut?
Ja vad ska vi börja?

Jimmy_C

• Småland
« Svar #5 skrivet: 30 nov-11 kl 15:50 »
Privat utan moms? Har sett såna vagnar precis som ovanstående inlägg för en sådär ca 20-25 tusen, Dock brukar dom finnas kvar länge dom annonserna, Marknaden efter sådan maskiner är inte stor :/ Så upp till dig , snabb försäljning? 15-18 kanske? Men som sagt kolla snittprisen och lägg dig på ett pris som känns rätt för dig

« Senast ändrad: 30 nov-11 kl 17:21 av Jimmy_C »

Lainde

• Självverksam Skogsförvaltare
    • -
« Svar #6 skrivet: 22 dec-11 kl 20:30 »
Ser ut som en bekants gamla vedvagn, och det satt bakom en "Buster".

Priset!?!,,,,,tja, över 20 tror även jag att det blir svårsålt, men prova föralldel,,,,det går ju alltid att "efterjustera". ;)

Snickan

• Värmland
« Svar #7 skrivet: 22 dec-11 kl 21:12 »
Fick ut dryga 20´ och såld på ca 12 timmar  ;D hade massor med svar så det var nog inget pris i överkant tydligen.

Lainde, nej någon Buster köpte jag den inte med men det kan ju likväl vara den :)

Lainde

• Självverksam Skogsförvaltare
    • -
« Svar #8 skrivet: 22 dec-11 kl 21:43 »

Lainde, nej någon Buster köpte jag den inte med men det kan ju likväl vara den :)

Ok!

Bara alla är nöjda med affären så,,,,, ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

638 gäster, 5 användare
rehn, Strömmen i dalen, Bokohammare, pow, skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser