Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag var så bestämd..  (läst 3189 gånger)

Fia743

• Blekinge
Jag var så bestämd..
« skrivet: 21 nov-11 kl 18:09 »
Vi skulle bara ha en ras! - Nu har vi Sussex, Welsumer och New Hampshire
Vi skulle max ha fem fåglar! - Än så länge har vi 7 hönor och två tuppar  ::)  o:)
Två av våra tre ungtuppar skulle ätas upp! - Den som var sned i kroppen har förvisso mött sin skapare men inte hamnade han i grytan stackaren  :-\ Den andra snyggingen letar vi nytt hem till!

Jag pratar nästan mer med pippina än med familjen, de blir tamare och tamare.. Sambon som minsann inte skulle bli tramsig jollrar med dem lika mycket som jag..

Blir man knäpp eller knäpp när man skaffar höns?  ;D

Hönstoka har man blivit ja. En liten härlig flock med Sussex, Welsumer och New hampshire sprätter loss här hemma!

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
SV: Jag var så bestämd..
« Svar #1 skrivet: 21 nov-11 kl 18:13 »
:) Man blir bara knasigare ju längre man har dem små underbara liven!!

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
« Svar #2 skrivet: 21 nov-11 kl 18:20 »
He He   ;D   Vad kommer efter knäppare.. 
Men jag är väldigt bestämd och har "bara" 4 tuppar och 13 höns var av två har fått var sitt eget hönshus med sina fruar. Maken har ledsnat på att bygga nytt så nu blir det inga fler kycklingar med risk för fler tuppar
  Hälsar en som troligen är mer än knäpp //Cokett
« Senast ändrad: 21 nov-11 kl 20:03 av Cokett »
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

Fia743

• Blekinge
« Svar #3 skrivet: 22 nov-11 kl 10:14 »
Jag hade nog inte riktigt trott att man skulle bli sååå biten!
De är ju som familjemedlemmar och det är så mysigt när de följer efter en i trädgården och småpratar  ;D De vill gärna vara där man är och går jag in så klättrar de upp på terassen och sitter vid dörren och kikar efter mig. Sötnäbbar är de!  :-*
Hönstoka har man blivit ja. En liten härlig flock med Sussex, Welsumer och New hampshire sprätter loss här hemma!

melongurka

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 22 nov-11 kl 19:23 »
Vi har inte skaffat hönsen än men min fru beter sig redan mycket märkligt bara hon ser en bild på en höna. Nå det gäller faktiskt alla djur förutom möss där går hennes gräns. Om jag blir knäpp över djur, nä hur kan ni tro det, jag har alltid ett civiliserat djurbeteende. ;)

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #5 skrivet: 22 nov-11 kl 20:09 »
Jag hade lite under 30 avelsdjur i våras.
Våren 2012 blir det nog runt 60 avelsdjur :-X
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Fia743

• Blekinge
« Svar #6 skrivet: 22 nov-11 kl 20:10 »
Men du kan väl inte gå in och lämna oss här ute  :o  ;D
Nu är det slut på att vädra med ytterdörren för annars har jag garanterat dem inne!

Längst bak på bilden syns Quasimodo som var missbildad och alldeles sned så han fick möta sin skapare  :-\

Resten av gänget är utanför bild  ;D

Nu har jag ju fyra nya pullor som ska döpas. Ett kärt besvär <3

Fia743

• Blekinge
« Svar #7 skrivet: 22 nov-11 kl 20:14 »
Jag hade lite under 30 avelsdjur i våras.
Våren 2012 blir det nog runt 60 avelsdjur :-X

Min sambo (som anser att jag är den som är svagast i anden) bestämde att vi inte skulle ha mer än tre hönor och en tupp.. Det var även han som föreslog att vi skulle skaffa några till så de säkert håller värmen i vinter  ;D
Tilläggas ska att vi bor långt söderut i Sverige  ::)  :-*

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #8 skrivet: 22 nov-11 kl 20:31 »
Jag skulle bara ha några höns som la ägg typ 4-5 st.
Nu har jag väl 150st *asg* o bygger gör jag jämt .
Förbättrar , bygger ut o ändrar om.
« Senast ändrad: 22 nov-11 kl 20:39 av Travelerhorses »
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #9 skrivet: 22 nov-11 kl 20:38 »
 ;D Man känner igen sig  ;D
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

fraggla

• Var glad åt det lilla och skratta ofta
    • Närke
« Svar #10 skrivet: 22 nov-11 kl 20:44 »
Höns är roliga och personliga  :D. Det är så avkopplande och titta på dem de sprätter och far runt i buskarna så kommer de fram och kollar in om man har något gott. I hönshuset finns 3 hönor och 2 tuppar. Tupparna samarbetar med att vakta hönorna än så länge, Jussi (dvärg kochin) går först och visar vägen och Tupp (div.korsning) går bakom och motar ihop gruppen.
Sedan har jag/vi 7 isbar kycklingar springande runt i en bur under trappan (inne i huset) och 3 jumbo vaktel kycklingar i en kaninbur i ena sonens rum. Vaktlarna är underbart roliga de också. Det kommer nog bli flera av dem också.  ;D
Jag hade bara tänkt ha någon enstaka ras denna gången jag skaffade höns men det finns ju så många roliga raser och individer...
Höns borde betraktas som en smittsam åkomma.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #11 skrivet: 22 nov-11 kl 20:55 »
Javisst är dom beroende framkallande , jag har 10 st isbarkycklingar inne i huset nu jag oxå *s*
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

enetkarin

• Njuter av livet, bakar dinkelbröd.
    • Västergötland
« Svar #12 skrivet: 22 nov-11 kl 22:35 »
..
Höns borde betraktas som en smittsam åkomma.

Gillar ... ;D

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #13 skrivet: 23 nov-11 kl 10:48 »
Ja jag skulle bara ha några sussex. Av olika anledningar så har det blivit brahma och kochin också.  Just nu är här 14 fåglar om jag inte räknat fel....4 sussex, 2 brahma,
 &  8 kochin.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

pytte

• -
« Svar #14 skrivet: 23 nov-11 kl 18:26 »
*Ler*
Jag känner igen mig, skulle bara ha några dv. kochin. Men det blev raskt några raser till, ganska lätt när man har levande äggkläckare  :-*
Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

Västgötamor

• trollen vaktar hönsen
    • Småland
« Svar #15 skrivet: 23 nov-11 kl 18:42 »
känner verkligen igen mig, jag har ett oisolerat hönshus, så om det blir för kallt ute får överstetuppen bo inomhus, i duschkabinen.... (mina jobbarkompisar tycker jag är helknäpp, men han förfryser ju kammen ju!) Fast nu i vinter får han nog vara ute hela tiden, jag har planerat att behålla tre tuppar av de sju jag har, så om jag tar in alla blir det bara slagsmål...
Västgötamor

David97

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 23 nov-11 kl 22:19 »
Började samma här, jag hade velat ha några hönor som sällskap, pappas jobbarkompis skulle sälja sina, (14 hönor + 2 tuppar tror jag) För över ett år sen i somras, blev det en helautomatisk äggkläckningsmaskin, då ingen ville ruva, (kan lägga till att jag köpte 12 lohmann innan detta, ca 3-4 mån efter dom första) o maskinen laddades full (24 ägg) blev 13 små, sen blev det några brahma, sussex, araucana och dv. kochin inköpta, o nu har jag plötsligt runt 40 djur  :-[ Woops! O nästa år, ska jag försöka kläcka 3-5 omgångar  ;D Woops.... INTE mitt fel.... Juste, nytt hönshus står på menyn också!

Dela detta:

* Inloggade just nu

668 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser