Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grovfoder-mängd?  (läst 5674 gånger)

vallhunden

• Västergötland
SV: Grovfoder-mängd?
« Svar #20 skrivet: 29 dec-11 kl 09:19 »
Bra, då är nog åtgången 1,5 kg ;D ;D Sorry, my mistake :-[
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

samaka

• Dalarna
« Svar #21 skrivet: 29 dec-11 kl 11:46 »
Jag bor i Lilla Edet så det är inte så många mil bort från dig neppelina :)

Fåren har fri tillgång i hönät som jag byter en gång om dagen :) Men du har rätt, det finns fortfarande mycket att äta i hagarna här med :)

Trojlik, jag tror inte du kan räkna med att det under vintern bara kommer gå 1,5 kg/tacka allra helst om du har ett så fint foder som du skriver att du har (eftersom tackorna har möjlighet att äta mer då). Anledningen till att de äter så lite hö som de gör nu har du väl besvarat i ditt eget inlägg ovan.

trojlik

• I skogen är jag fri
    • Västergötland
« Svar #22 skrivet: 29 dec-11 kl 12:22 »
Jag hade allt räknat med att åtgången skulle vara mycket större :D Men nu kom det en häst till och då tog höet slut och bra är väl det så jag kan köpa analyserat höensilage nu i stället :) Jag har en sån bra hö-bonde till granne nästan och han är bara att ringa så levererar han hem. I bland så blir man bortskämd :)
Tycker ju att det borde ta på allt och äta i hagen snart också. Det är ju trots allt snart januari. Men fortfarande finns det grönt gräs i hagen ;)

trojlik

• I skogen är jag fri
    • Västergötland
« Svar #23 skrivet: 16 jan-12 kl 15:36 »
Nu har jag fått hösilaget och analysen. Fattar dock inte alls hur det där programmet fungerar? Någon som vill roa sig med att hjälpa mig?  ;)

Galopp

• Uppland
    • Gladafriskadjur
« Svar #24 skrivet: 16 jan-12 kl 20:35 »
Nu har jag fått hösilaget och analysen. Fattar dock inte alls hur det där programmet fungerar? Någon som vill roa sig med att hjälpa mig?  ;)

Om det är mig du syftar på så är det bara att PM:a  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

580 gäster, 1 användare
beekeepern

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser