Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pavlovskaja höns, äggfärg?  (läst 11969 gånger)

Sirpa

• -
Pavlovskaja höns, äggfärg?
« skrivet: 07 nov-11 kl 23:17 »
Pavlovskaja höns.
http://www.feathersite.com/Poultry/CGP/Pavlov/BRKPavlov.html

http://www.komovdvor.spb.ru/en/kurirus/pavl.html

Vilken färg på äggen har dom och vad väger äggen i medel?
Några här på forumet har ju Pavlovskaja.  :)
« Senast ändrad: 26 feb-12 kl 10:49 av Sirpa »
Höns och Liljor i min trädgård.

hönstokan

• Jämtland
SV: Pavlovskaja höns, äggfärg?
« Svar #1 skrivet: 12 nov-11 kl 08:29 »
jag har fått 2 ägg av mn pavlovskaja Olga, dom vägde 40 gr och är vita inte kritvita som FF men vita ;)

David97

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 12 nov-11 kl 09:16 »
Hur stor är en pavlovskaja? (kilo) o:)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #3 skrivet: 12 nov-11 kl 10:59 »
Hur stor är en pavlovskaja? (kilo) o:)

Enligt den ryska standarden ska tuppen ligga mellan 1,5-2,2 kg och hönan mellan 1,2-1,5 kg. Inga tungviktare alltså. Jag har inte vägt mina, men tror att det stämmer.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

David97

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 12 nov-11 kl 22:15 »
Enligt den ryska standarden ska tuppen ligga mellan 1,5-2,2 kg och hönan mellan 1,2-1,5 kg. Inga tungviktare alltså. Jag har inte vägt mina, men tror att det stämmer.

Dom kan nog passa in i min flock.. Har ju skånskblomme, dv kochin, araucana, sussex o brahma.. Pavlovskajahöns är ju så fina!

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #5 skrivet: 12 nov-11 kl 23:07 »
Dom kan nog passa in i min flock.. Har ju skånskblomme, dv kochin, araucana, sussex o brahma.. Pavlovskajahöns är ju så fina!

Ja, de är riktigt tjusiga! Det kommer att säljas avelsägg från flera håll framöver vintern/våren.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 24 nov-11 kl 20:11 »
Wow! Vilka coola! ;D
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Sirpa

• -
« Svar #7 skrivet: 26 feb-12 kl 10:52 »
Höns och Liljor i min trädgård.

Dela detta:

* Inloggade just nu

600 gäster, 2 användare
javill, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser