Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   Agnes har ordenliga kusar i näsan  (läst 2170 gånger)

Veronica_57

• Ångermanland
    • lomviken.se
Agnes har ordenliga kusar i näsan
« skrivet: 07 nov-11 kl 15:13 »
Ja ni tror väl inte att jag är klok ;D Jag märkte för några veckor sedan att den ena av mina tre getter lät lite underlig när hon andades .
Jag tog fast hon och kollade i nosen och det var hel tätt av torkade kusar, så jag petade och det var det värsta jag sett, stora som tumnageln, sen jag fått bort dom var allt frid o fröjd. Sen har jag fått peta ca 4 ggr efter den första gången, torra hårda kusar. Är det någon fler som har såna problem? ???
Vera-57
Gård på landet,en kärleksfull man, farmor till en liten super Nowa, och en liten Alva 1 labradorpojke. 1 cairnterrierpojke och 2 katt gubbar,1 skånsk blommehöna, 3 sussexhönor, blandrashönor 1 hedemoratupp, 5 blandrasankor,  och 3 afrikansk dvärggetter.

Händig Man

• Gäst
SV: Agnes har ordenliga kusar i näsan
« Svar #1 skrivet: 07 nov-11 kl 15:14 »
ta lite matolja på en tops och smeta runt i nosen ;)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #2 skrivet: 11 nov-11 kl 07:50 »
Hur länge har det varit så?  Låter ju som en simpel men maffig snuva.  Har hon några symptom i övrigt?  Precis som vi kan ju våra raggiga vänner bli eller vara allergiska.  Mögel t ex.

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Getterna på berget

• Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 24 nov-11 kl 20:46 »
Hej
Jag har haft likadant på mina lappgetter i sommar. Jag förutsatte direkt att det var det torra vädret i kombination med betet och att marken torkade så hårt att det dammade upp mjälajord i nosen på dem. När regnet kom så gick det över. Vi hade torrt  och inget regn i 7 veckor.
Getar´n
Livsglädje

Dela detta:

* Inloggade just nu

664 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser