Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken ras?  (läst 2567 gånger)

hönstokan

• Jämtland
Vilken ras?
« skrivet: 09 okt-11 kl 13:21 »
Vad är detta för ras? Äggen är köpta som Smålandshöns och FFF. Vad jag fattat nu är att dom har ingen likhet med smålandshöns efter att ha googlat bilder. Kan hönan vara FFF guld? Fast hon liknar inte alls min FFF silver i kroppen. Hon är jättevacker och mycket reserverad.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Vilken ras?
« Svar #1 skrivet: 09 okt-11 kl 13:22 »
Det där är ingen höna. Det är en tupp. ;) FFF tuppar är vita, så en sådan är det inte iaf. Av de bilder jag kikat på google nu så ser det ut o vara en smålandshöna (tupp)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

hönstokan

• Jämtland
« Svar #2 skrivet: 09 okt-11 kl 13:26 »
ja vet ;D, jag lyckades inte få med bilden på hönan, här kommer hon :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 09 okt-11 kl 13:30 »
Bilden heter "tupp" så jag antar hon vet att det är en tupp. ;)

Men när det står i texten om "höna" och "hon" så förstår du väll att man börjar undra. ;) ;D Men nu klarnade det när jag fick veta att hönan inte ens var med i inlägget. ::)
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 09 okt-11 kl 13:31 »
Hon ser ut som en blommehöna?

hönstokan

• Jämtland
« Svar #5 skrivet: 09 okt-11 kl 13:43 »
hon är mer långsmal än en blomme, hon liknar inte alls mina andra blomme, hon är inge social

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #6 skrivet: 09 okt-11 kl 13:49 »
Är du säker på att du inte har blandat ihop kycklingarna? Ser ju ut som en 3-färgad sussexhöna  ;D
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

hönstokan

• Jämtland
« Svar #7 skrivet: 09 okt-11 kl 13:54 »
 jamen naturligtvis  :D, har inte tänkt att det kunnat vara en sussex. jag hade ju såna ägg oxå. jag har varit så inställd på att det var en smålandshöna ända tills jag googlade. tjoho jabado va glad jag blir. nu måste jag ut och titta

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #8 skrivet: 09 okt-11 kl 13:57 »
Förstod väl det  ;D. Mycket vacker 3-färgad sussexhöna dessutom!! GRATTIS!!!
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

hönstokan

• Jämtland
« Svar #9 skrivet: 09 okt-11 kl 14:32 »
vilken lycka. jag är ägare tillen 3-färgad sussexhöna. lite skämmit känns de att inte sett att det var en sussex, mina favoriter ;D. Tack Älglund, ägget kommer från dej

Luppa

• Norrbotten
« Svar #10 skrivet: 11 okt-11 kl 00:32 »
Är du säker på att du inte har blandat ihop kycklingarna? Ser ju ut som en 3-färgad sussexhöna  ;D

Haha, jag trodde att det var jag som var tokig. Vågade inte skriva att det ser ut som en trefärgad Sussex  :-[
Djurtokig 80:a i norra norrbotten

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

Dela detta:

* Inloggade just nu

595 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser