Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hovslagare kvällstid/helg?  (läst 4300 gånger)

Bokdungen

• Skåne
    • Bokdungen.se
Hovslagare kvällstid/helg?
« skrivet: 04 okt-11 kl 19:16 »
Har en häst som behöver verkas. Har ringt ett par hovslagare, men de föreslår alla runt lunch. Jag jobbar dagtid, så det fungerar kvällar och helger för oss. Har ni tips på någon bra (lugn) hovslagare som kan komma andra tider än mitt på dagen? Vi bor utanför Höör/Hörby i Skåne  :).

tinna.m

• Skåne
SV: Hovslagare kvällstid/helg?
« Svar #1 skrivet: 04 okt-11 kl 20:19 »
Kolla med Sabina 0708 152 111. Hon var bra redan som lärling för flera år sen.
Jakob Norberg 0413 29032 gör fina jobb.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Bokdungen

• Skåne
    • Bokdungen.se
« Svar #2 skrivet: 05 okt-11 kl 20:24 »
Jakob var en av de jag ringt tidigare, men jag ringde honom igen idag och fick en tid efter jobbet nästa vecka  ;D

FM

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 05 okt-11 kl 20:26 »
Är Sabina hon med dreadlocks?
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

peppz

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 05 okt-11 kl 20:42 »
Johan Herner på Herners hovslageri i Ljungbyhed är nog den bästa hovslagaren jag vet i skåne, skor riktigt bra med mjuk hästhantering och har ett tålamod som aldrig tar slut.  Och han brukar kunna vara ganska flexibel vad gäller tider...  0705364922

Annars är själv bäste dräng, jag började påta lite själv redan när jag var 16-17 år och verkade hästarna på ridskolan där jag jobbade, sen har jag börjatt sko mina egna och gjorde så i tre år innan jag gick hovslagarutbildningen och nu skor jag både min egen  märr och merparten av mina vänners kusar...  Det bästa jag gjort, kan alltid få hästen skodd när det passar mig, och det ser ut som jag vill ha det.

att verka och slå på tappskor är inte svårt, det kan nästan alla lära sig, och det är kunskaper som manverkligen ha nytta av när man har häst...
Kennel SweetCaileanz

tinna.m

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 05 okt-11 kl 22:28 »
Är Sabina hon med dreadlocks?
Dom e åklippta, men ja! Det är hon.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

FM

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 05 okt-11 kl 22:31 »
Okidoki
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

isa

• Värmland
« Svar #7 skrivet: 06 okt-11 kl 14:41 »
http://www.skanehovslagare.se/index.php?option=com_comprofiler&task=usersList&listid=4&Itemid=30

har du kollat här?
Annars är min man hovslagare, och han skor en del kvällar.
han finns med på listan under eslöv.
Gammal är äldst.

Dela detta:

* Inloggade just nu

605 gäster, 4 användare (1 dolda)
Berberis, oskarq, Dyane68

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser