Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gris utan papper!  (läst 1685 gånger)

Texaz

• Dalarna
Gris utan papper!
« skrivet: 18 sep-06 kl 11:25 »
Jag har fått hem en linderödssugga, förra ägaren skulle skicka papperen, men jag har inte sett till dem än ( har gått några veckor och de ska vara ivägsända ???).
Kan jag ändå spåra härstamning och genbanksregistrera via öronmärkningen eller är det helt kört?
Jag vill ju bevara rasen och ha genbank, så det det känns lite snopet...
Ensam trebarnsmamma som håller på att förverkliga sin dröm om en gård med lantrasdjur, som helst ska bli självbärande. Lever lycklig i södra Dalarna!!

gimskogen

• gimskogen.se
Re:Gris utan papper!
« Svar #1 skrivet: 18 sep-06 kl 11:44 »
Hör med genabnksansvarig i föreningen Linderödssvinet...
Camilla Elofsson...
Har du öron nummer på grisen och namn på uppfödaren så tycker jag att det borde gå att få fram papper på grisen..

Nr man säljer linderödsgrisar från genbank så skall man ju skriva ut ett genbanksintyg , det skall även följa med en v kopiorna som du skall skicka till Genbanks ansvarig...  när du själv söker genbank på djuren.

Nu kandet ju hända att intygen kan vara slut osv,...
så att man inte har några hemma.
Och då skall ju genbanksansvarige skicka dem till säljare så hon kan fylla idem...

Men ring Camilla Elofsson...
0292- 22202
epost:
camilla.elofsson@tele2.se
 :)
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

Dela detta:

* Inloggade just nu

1706 gäster, 4 användare (1 dolda)
ärt, Tur-Johan, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser