Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fler tuppar i hönsgården?  (läst 1129 gånger)

johan/sandra

• Gäst
Fler tuppar i hönsgården?
« skrivet: 01 okt-11 kl 21:03 »
Jag har 9 hönor och undrar om jag kan ha två tuppar till dem eller blir det slagsmål? Det vore bra att kunna spara en av de tupparna som fötts i år för att eventuellt dela på gruppen i två till våren, men om en av tupparna riskerar att bli skadad vill jag inte utsätta den för det. Det är ca 7 veckor i ålderskillnad på tupparna.
« Senast ändrad: 01 okt-11 kl 21:05 av johan/sandra »

Markim

• eggeby.blogspot.com
    • Uppland
    • eggeby.blogspot.com
SV: Fler tuppar i hönsgården?
« Svar #1 skrivet: 01 okt-11 kl 21:19 »
Hej du jag har 8 tuppar..heh..=p

Men När Steve var som jävligast så terroriserade han min svarta tupp som fan,Sen en dag så vände det helt.
Nu bestämmer Märsta (han heter så)..Och det funkar kanon.
Sen fick jag Bosse i våras och han är störstskön..Har inte varit ett enda bråk sen han kläcktes mellan Steve och Märsta.
Men nu har jag Poppe som börjar växa till sig så det är bara att hoppas de går bra.
Men på Steves sida är det nu 4 tuppar och 14 tjejer..

Andra sidan har jag 4 tuppar och 8 damer men när hönshuset är klart så ska det bli några damer till..

/Majsan
You want some..Come get some

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 01 okt-11 kl 21:38 »
Det går nästan alltid bra att ha fler tuppar om de växer upp tillsammans. Det går nästan alltid bra att ha fler tuppar även om dom inte har vuxit upp tillsammans. MEN man kan inte lämna garantier. Vissa tuppar funkar inte ihop och då blir det bråk. Inte alltid lätt att förutspå i förväg. Det är bara att prova och lösa problemet om det uppstår.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

johan/sandra

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 01 okt-11 kl 21:41 »
Tack till er för svaren, då gör jag ett försök.

Dela detta:

* Inloggade just nu

474 gäster, 3 användare (2 dolda)
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser