Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snyggaste tuppen jag har, men vad är han för ras?  (läst 2060 gånger)

ninisellen

• Uppland
Snyggaste tuppen jag har, men vad är han för ras?
« skrivet: 01 okt-11 kl 20:51 »
Nån som har förslag på ras på min tupp, blev sagd att han var en rubintupp. Har sett några andra rubintuppar och han ser inte alls ut som dom. han har lite fjädrar på benen.

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
SV: Snyggaste tuppen jag har, men vad är han för ras?
« Svar #1 skrivet: 01 okt-11 kl 20:52 »
skulle gissat på kopparfärgad maran men det är svårt att säga :)
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 01 okt-11 kl 21:26 »
Fel kroppsform för att vara en maran. Kanske en maran/rubin blandis?
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

lilyrose

• Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
« Svar #3 skrivet: 01 okt-11 kl 21:35 »
gissar austalorp.. hade en sån liknade tupp han var bladras med det..
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

Ronny

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 04 okt-11 kl 00:08 »
Om han är såld för att vara en "rubin" och det visar sig att han inte är "renrasig" så får man väl ändå förutsätta att det är rubin i honom. Vad mer är inte lätt att gissa. Det kan ju i princip vara nästan vad som helst. Kanske flera andra raser. 
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #5 skrivet: 09 okt-11 kl 10:48 »
Jag skulle gissa Australop  ???
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #6 skrivet: 09 okt-11 kl 15:29 »
Jag skulle gissa Australop  ???
Blandning i så fall. Australorp är enfärgade.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #7 skrivet: 09 okt-11 kl 21:48 »
Rubin kan vara benbefjädrade i bland faktiskt men jag tycker han ser ut som en blandis .
Min rubintupp jag hade var grövre o klosvart hela han .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

700 gäster, 1 användare
mulle mullvad

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser