Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan man få hjälp med slakt av överskottstuppar?  (läst 1381 gånger)

Jennica

• Närmar mig ett vägskäl.
    • Södermanland
Kan man få hjälp med slakt av överskottstuppar?
« skrivet: 29 sep-11 kl 20:04 »
Jag har fyra överskottstuppar av rasen gammalsvensk dvärghöna, kläckta 1 juni. Nu har de blivit så stora att jag vet vilken tupp jag vill behålla, men jag vågar inte nacka de övriga.

Är nybörjare på höns och har aldrig nackat ett djur, skulle vilja få hjälp med detta första gången så jag får se hur man gör och kanske eventuellt våga prova om jag hade någon med mig.

Jag vet rent tekniskt hur man gör så jag behöver inga instruktioner, men är det någon som känner till en sån person.

Jag tror egentligen inte på det här ropet på hjälp, men jag börjar bli lite desperat...
Vill byta liv.

JOW

• Värmland
SV: Kan man få hjälp med slakt av överskottstuppar?
« Svar #1 skrivet: 29 sep-11 kl 20:17 »
Förstår dig! Jag gjorde det själv för första gången i somras. Inte helt lätt.

Dajen

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 29 sep-11 kl 20:48 »
Jag är inte rätt person  :-[ Men nog borde det finnas någon vänlig själ i närheten som kan hjälpa till? Jag fick själv hjälp att förpassa min elaka tupp till de sälla jaktmarkerna för ett par veckor sedan, det var grannens pappa som ställde upp...

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 29 sep-11 kl 20:51 »
Synda att vi bor så långt ifrån varandra   :-\  Annars hade jag gärna hjälpt dig. Hoppas att du hittar någon i närheten.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Jennyt

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 29 sep-11 kl 20:56 »
..... och jag säger som Azoo-Lina.... hade du bara bott lite närmre :-\
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

GrävlingsJanne

• Uppland
    • Grävlingsnaturprodukter
« Svar #5 skrivet: 29 sep-11 kl 21:00 »
Var håller ni till, du och tupparna?
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

Jennica

• Närmar mig ett vägskäl.
    • Södermanland
« Svar #6 skrivet: 30 sep-11 kl 17:53 »
Vi bor utanför Nykvarn, mellan Södertälje och Mariefred.
Vill byta liv.

Dela detta:

* Inloggade just nu

488 gäster, 3 användare
eremit1, Lomsmyran, JoeDirt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser