Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Efterlysning - kasse i hårdplast  (läst 4199 gånger)

knöcklan

• Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
Efterlysning - kasse i hårdplast
« skrivet: 19 sep-11 kl 23:10 »
Köpte en kasse i hårdplast, med  öppna ögglor,  på Åhlens för några år sen.  Överträffar allt perfekt att ta med sig mat i. Stabil lätt att göra ren.  Designtorget och Granit har samma kassar som kundkassar men säljer dem inte.  Nån som vet var man kan få tag i dem
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

knöcklan

• Dalarna
SV: Efterlysning - kasse i hårdplast
« Svar #1 skrivet: 21 sep-11 kl 20:43 »
Shit kan man hoppas på googeltips jag får bara fram vanliga plastpåsar :-[
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
« Svar #2 skrivet: 21 sep-11 kl 21:01 »
Kan man inte handla nån struntsak på Designtorget och få en sån kundkasse då? *Drar mig i håret, kommer ihåg att Designtorget är svindyra*
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
« Svar #3 skrivet: 21 sep-11 kl 21:10 »
Hur såg den ut? Den var inte av nylon tex?
På bärkassen.se har dom urval: http://barkassen.se/?id=1103

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
« Svar #4 skrivet: 21 sep-11 kl 21:18 »
Jag köpte min på Netto!!!!

knöcklan

• Dalarna
« Svar #5 skrivet: 23 sep-11 kl 10:55 »
Tack för tipsen!  Modellen heter Kanguro.  Fick hjälp av designtorget de hade tidigare kassen till försälning som även Åhlens.  Kanske var den för dyr i inköp så den togs bort.  Hoppas nån affär/affärskedja ser behovet och gör ett nytt försök och den finns ju i olika storlekar.  Hoppas alltid!

http://www.shoppingbasket.es/es/productos/multiuso/

sen kan man ju alltid hoppas att jag själv skall lära mig hur man får in bilder på forum :-[

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
« Svar #6 skrivet: 23 sep-11 kl 20:25 »
Jasså var det en sån! Det har jag sett på flera ställen. Om jag kommer ihåg vart det var så säger jag till. Ett av ställena var i Örebro, ett på ett ställe nånstans mellan Kopparberg och ....? Ett ytterligare ställe var på en butik som ligger precis i hörnet av centralstation i Stockholm, precis där rulltrappeuppgången till Busstationen är. Bredvid ett matställe. Var ett tag sedan. Sen kan jag ha sett det i en sån där stor lagerbutik i Ställdalen också, men jag tror att det var bara barnstorlekar. Dom sålde någon vara i den och kassen kom med på köpet. Det bör alltså finnas goda chanser att hitta dom nånstans!

knöcklan

• Dalarna
« Svar #7 skrivet: 28 sep-11 kl 09:17 »
Jobbar/lobbar på kassar i hårdplast.  Det finns en produkt med återvunnen plast som flätats. Trevlig att se på i otaliga färger men svår att göra ren och samlar mycket skräp mellan flätningen.  Så jag hoppas nån får idéen att återvinna plast här i .se där man kan se plastblandningen typ "ihopknöcklat tidningspapper"  o:)

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
« Svar #8 skrivet: 28 sep-11 kl 21:31 »
Typ hopknöcklat tidningspapper, hur då?

knöcklan

• Dalarna
« Svar #9 skrivet: 29 sep-11 kl 14:05 »
= melerad plast borde se mera återbruk ut än enfärgad

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
« Svar #10 skrivet: 30 sep-11 kl 00:43 »
Jaha ok då fattar jag  ;D

Jag har ett par superbra kammar som är gjorda i återbruksplast, men dessa är enfärgade. Jag vill minnas att de vid lanseringen sade att de funderade på att färga in dem så att de såg just spräckliga ut, så folk verkligen trodde att de var återbrukade. Men detta hade varit mindre miljövänligt. Dom blir helt enklet inte spräckliga vid tillverkningen. Tänk fleecetröja.

knöcklan

• Dalarna
« Svar #11 skrivet: 30 sep-11 kl 10:37 »
Tror ändå för att få en homogen färg behövs typ omrörning/skakning.  Varför skulle man inte kunna sluta innan dess.  Antar att man haft fel dialog valt fel tillverkare eller skit bakom maskinerna ;D

Spräckligt för tydlig signal om återbruk,  synd om man inte skulle kunna lösa det vid tillverkningen.  Jag undrar hur Alternaiv gör med sina tvålar?     Men har vi inte börjat i fel ända.  Hitta nån som vill tillverka pryttlar med återvunnen plast i .se först?

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
« Svar #12 skrivet: 02 okt-11 kl 02:34 »
Baserat på erfarenheter från tillverkning av returgummiprodukter och golvplattor så misstänker jag att det inte fungerar på det viset för plaster heller. För att få de olika malda plastbitarna att binda till varandra måste de blandas väl med lösningsmedlet annars faller produkten isär i smulor. Därav följer att befintliga färgpartiklar också blir homogena i färdigt skick. Vill man ha spräckligt intryck på den färdiga produkten så blir det så att man får fälla in färgade plastbitar eller pigment efteråt. Det brukar bildas slöjor snarare än spräckliga färgfält. Här är ett perfekt exempel på felaktiga förväntningar hos konsumenterna, vilket gör att produkter får svårt att sälja. Precis som med kammarna jag beskrev i inlägget ovan. Dom fick sluta med dom till slut.

Livspusslet

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 15 nov-11 kl 13:20 »
Köpte en kasse i hårdplast, med  öppna ögglor,  på Åhlens för några år sen.  Överträffar allt perfekt att ta med sig mat i. Stabil lätt att göra ren.  Designtorget och Granit har samma kassar som kundkassar men säljer dem inte.  Nån som vet var man kan få tag i dem
när du säger plastkasse tänker jag direkt på min egna som jag har till tvätten som jag köpte på åhlens,nästan samma typ som ikeakassarna,jag tror
dessa butiker ha nåt liknanade: ikea,bauhaus,åhlens,ikea
men jag har även Hurtigrutten kassar i stadig plast som jag har när jag handlar!
hojta om du vill ha bild på dem med!
 :)
« Senast ändrad: 15 nov-11 kl 13:23 av Livspusslet »

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
« Svar #14 skrivet: 15 nov-11 kl 13:35 »
....varför inte sy egna tyg kassar?? dom håller bra och är bara att slänga i maskinen när dom blir dassiga.. det går ju att sy av gamla jeans eller ett annat rejält bommulstyg,håller länge :-)
Lätt oxå,ty ihop två stycken som är så stora som du vill ha kassen.. sixsacka i hop sömmen... fålla, sy fast handtag som du sytt på förhand... sy förstärkningar på handtagen så håller det bättre... vill man göra det riktigt snyggt så lägger man in handtagen i fållen på väskans överkant :-) ..det hela blir återvunnet,återanvändbart,och roligt med egen kasse :-).....om man inte har bil så kan man ju göra långa handtag på påsen så man kan hänga den över axeln...så får man lättare hem varorna från affären :-)
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

TillVaraTa

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 15 nov-11 kl 23:24 »
Virka en av vanliga pkastkassar. Eller sy en av vaxduk.

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
« Svar #16 skrivet: 15 nov-11 kl 23:37 »
Jag provade göra grejor av plastkassar. Fyyy vad äckligt med dessa tryckfärger. Dom fastnar på händerna. Tror jag blev allergisk av detta, det kliade i en vecka efteråt.

TillVaraTa

• Gäst
« Svar #17 skrivet: 16 nov-11 kl 00:01 »
Jag provade göra grejor av plastkassar. Fyyy vad äckligt med dessa tryckfärger. Dom fastnar på händerna. Tror jag blev allergisk av detta, det kliade i en vecka efteråt.

Ja, det är äckligt. man får klippa bort trycket och använda påsar utan tryck. Stadiga påsar i vaxat tyg är annars en höjdare.
Går att stryka in bivax i tyget och på så sätt skydda mot fukt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

604 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser