Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Massor med bönor  (läst 1453 gånger)

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
Massor med bönor
« skrivet: 09 sep-11 kl 17:23 »
Vi har fått enormt mycket störbönor i år. Det är både brytbönor, vaxbönor, skärbönor och rosenbönor. Vi har syrat bönor, konserverat bönor och frusit in bönor i mängder. Min fråga är: kan jag låta bönskidorna hänga kvar och mogna på störarna och sedan sprita bönorna och spara dem som kokbönor?
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

Elin G

• Uppland
    • Radhusträdgården - köksträdgård på radhustomten
SV: Massor med bönor
« Svar #1 skrivet: 17 okt-11 kl 17:23 »
Sent svar, men ja, det borde gå utmärkt.
Köksträdgård på radhustomten
http://radhustradgarden.blogspot.com

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
SV: Massor med bönor
« Svar #2 skrivet: 17 okt-11 kl 17:37 »
Tack, det låter bra!
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

513 gäster, 1 användare
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser