Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur få ned kostnaden?  (läst 35876 gånger)

Yrmff

• Gäst
SV: Hur få ned kostnaden?
« Svar #160 skrivet: 08 okt-11 kl 22:09 »
Jösses!!!

rapchic

• Lappland
    • Mörtangård
« Svar #161 skrivet: 11 okt-11 kl 17:42 »
Kolla  med  nån som har hästar  om dom vet om någon som har hö eller kan köpa av eventuellt hösilars Bara en tanke  :) Och lycka till med dina bröllops bestyr.

bröllopsbestyren (de flesta iallafall) är över då bröllopet var nästan i bästa "hötiden" därför hann vi inte alls så mkt vi hade tänkt. men vi är fortfarande inte helt färdiga (inte trodde jag att det var saker som behövde göras efteråt men om man ber en släkting ta kort blir det ju ens eget ansvar att välja ut de bästa korten m.m.)
men vi har hittat en bonde som vi får hämta ensilage, liten mängd då och då ifrån ifall vi inte hittar torrhö. och iallafall första lasset fick vi gratis  ;D (tur att ens föräldrar kände halva kommunen ;)  )

Alex.andra

• Bondlurk
    • Västmanland
« Svar #162 skrivet: 19 okt-11 kl 15:39 »
Mina lever på enbart hö och mina aktiva produktions djur och slakt djur får granngårdens orginal pellets och lusern. Det är säkert fel i nåns ögon öron men mina djur lever och mår bra och växer jätte fint. :)
Alexandra

Dela detta:

* Inloggade just nu

509 gäster, 1 användare
Besksöta

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser