Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Minknät  (läst 6786 gånger)

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
Minknät
« skrivet: 17 aug-11 kl 15:37 »
var får man tag på det köpte en rulle privat i sommras den gick åt som smör i solsken till små burar skulle köpt fler av han, behöver sätta sådant kraftigt nät längst mer runt hönsgården då min man kör sönder nätet med trimmern jämt  >:D eller finns det annat kraftigt nät  ???
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Minknät
« Svar #1 skrivet: 17 aug-11 kl 16:00 »
Minknät, kallas även fyrkantsnät här.
Finns o köpa på lantmännen, biltema m.m :)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #2 skrivet: 17 aug-11 kl 21:22 »
Minknät, kallas även fyrkantsnät här.
Finns o köpa på lantmännen, biltema m.m :)

tror du syftar på murarnät nej..minknätet är MYCKET kraftigare med olika storlek på maskorna öppe o nere
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #3 skrivet: 17 aug-11 kl 21:30 »
tror du syftar på murarnät nej..minknätet är MYCKET kraftigare med olika storlek på maskorna öppe o nere
hmm, konstigt. Här på lantmännen är minknätet och fyrkantsnätet/svetsnätet likadant :-)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #4 skrivet: 17 aug-11 kl 21:51 »
okej ska kolla igen

pålle

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 17 aug-11 kl 22:01 »
hmm, konstigt. Här på lantmännen är minknätet och fyrkantsnätet/svetsnätet likadant :-)
Risken är väll att det är priset skiljer rejält?

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #6 skrivet: 18 aug-11 kl 00:43 »
Risken är väll att det är priset skiljer rejält?
Har ingen aning :P men antagligen

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #7 skrivet: 20 aug-11 kl 23:44 »
Putsnät kallar min karl det som är i byggsvängen men det är snordyrt . Jättestarkt dock med små fyrkantshål.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

708 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser