Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nybörjaren gör bort sig...  (läst 2286 gånger)

jacobfor

• Uppland
Nybörjaren gör bort sig...
« skrivet: 16 aug-11 kl 20:56 »

Hej,
Som ämnet antyder har jag, vad det verkar, gjort bort mig lite. Efter slungningen i slutet av juli så ställde jag en låda med slungade, utbyggda ramar under en avläggare. Idiotiskt men jag hade inte plats i bilen och trodde att det skulle vara lugnt (plus att jag uppenbarligen var lite lat, även om det svider att erkänna  ;) ).
När jag hämtade lådan igår, sådär en 3-4 veckor senare så har den blivit nedsmutsad av nedfallet från avläggaren eftersom jag har en ventilerad botten (Nackalådan, universalbotten). Räknade inte med det och frågan är om dessa ramar kan användas nästa år eller om det är bättre att byta ut dem... Vad tror ni som har lite mer erfarenhet?

/Jacob

olof

• Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
SV: Nybörjaren gör bort sig...
« Svar #1 skrivet: 16 aug-11 kl 21:41 »
Jag tror absolut inte det är några problem.

Jag trodde tråden skulle handla om vilka misstag vi alla gjort som nybörjare, som t.ex. när jag blev så trött på att rökpusten inte ville brinna att jag fyllde den med grillkol. Det var inte helt lyckat, men brann, det gjorde det.

jacobfor

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 16 aug-11 kl 21:46 »
haha, ja det hade nog varit en roligt tråd att läsa!!!

Tack för svaret. då kör jag vidare på de ramarna i vår. Förvarar dem under vintern i vindsförrådet med ättika.

Mvh,
Jacob

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #3 skrivet: 16 aug-11 kl 23:17 »
Jag trodde tråden skulle handla om vilka misstag vi alla gjort som nybörjare, som t.ex. när jag blev så trött på att rökpusten inte ville brinna att jag fyllde den med grillkol. Det var inte helt lyckat, men brann, det gjorde det.

;D hahaha  ;D den var fin!  ;D

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Gideon i Roslagen

« Svar #4 skrivet: 17 aug-11 kl 20:01 »
Olof! Du var inte så fel ute! En grillbrikett som får en gnutta tändvätska på sig hjälper till att hålla röken igång. Men observera att röken måste brinna ordentligt innan du använder den. Detta för att tändvätskan ska brinna bort ordentligt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

622 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser