Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byledagen 15 Okt 2011 (Bilder från dagen inlagda)  (läst 38632 gånger)

mul

• Östergötland
SV: Byledagen 15 Okt 2011
« Svar #160 skrivet: 15 okt-11 kl 19:40 »
Jag har ju lite lyxigt, det tar bara 30min att åka för mig. Men en sak är säker. Jag komme INTE tordas se mig i spegeln imorgon.

Jag hade med mig 5gäss, 1 isbartupp, 1 dv kochintupp, 5 dv kochin kycklingar och 3 pärlhöns.

Med hem hade jag 3 gäss, 1 dv kochintupp, 5 dv kochin kycklingar, 4 antwerpen och vaktelägg :-O

Tuppen blev glad att återse kompisarna likaså kycklingarna. Antwerpen går tillsammans med dv kochina och jag ska snarast hämta en tupp till dom. Gässena blev riktigt glada att komma hem och har gått in för i kväll med mamma(Gässica) och pappa(Gässper) gås.

Sensmoralen idag.. Gäss har låååånga halsar, försök att håll dom borta från ansiktet efter att ha könssorterat dom :-O

Det var jättekul att träffa er!!

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #161 skrivet: 15 okt-11 kl 20:05 »
Hur fick ni plats i bilen?  :o

erhm, ja du..jag fick sitta inklämd i travelers dotters knä med katten i famnen. Med fingrarna på ena handen höll jag en låda på plats och resten av bilen var packad. Det var ju tur att det inte handlade om en längre sträcka.

Nu är alla på plats och alla djuren verkar tämligen nöjda  :D
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #162 skrivet: 15 okt-11 kl 20:20 »
Tack till alla er som kom idag! ;D Upplever att det var nytt rekord i djur som togs med så de som var ute efter o köpa hade en hel del o titta runt bland, 2 nya arter på dagen med. ::) Gäss o getter. ;D

Emil fick alla unghönor sålda samt trion med ankor. Inga tuppar av de fåtal vi plockade ut ::) var det tyvärr inget behov av nu på höstkanten så det blir antagligen frysen för krakarna... När jag orkar.  :-X

Kommer foton snart och sitter o försöker ladda upp några filmklipp med.

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #163 skrivet: 15 okt-11 kl 20:29 »
Hur fick ni plats i bilen?  :o
Finns det hjärterum så finns det stjärterum  ;D ::)
Otroligt nog blev det inget tjaffs mellan tupparna när dom släpptes in med hönsen o dom andra grabbarna.
Neinors jätteOrpington här hemma stod bara o såg på när grabb efter grabb släpptes in . :o ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #164 skrivet: 15 okt-11 kl 20:54 »
Här kommer då en bildbomb på en del från idag.

Burar med pippinar. ;D

Isbarblandisar o några värpisar.

Mera hönor.

Grönvärparhöna

Eng araucanor

Söt antwerpenhöna.

Svart koppar o blå kopparmaraner - hönskycklingar

Silke

Kindahöns o tuppar

Här är en höna påväg o flytta.

PaduanX frisserad dv kochinkyckling

Vaktlar

Små kycklingar

Ankor på ingång!

Ankor på rymmen!!

Myskankor

Vågar inte berätta vilken medlem personen på bilden är, hahaha! ::) Men ungefär såhär kände jag mig första gången jag fick se en liten Mignonanka i verkligheten också, man kan bli helt knäpp så söta de är. ;D Miggisen på bilden är för övrigt en present till Emil från mig (han fyller år på måndag)

Gässen

Gotlandskaniner

Getter

Kisse

« Senast ändrad: 15 okt-11 kl 21:00 av Linkoso »
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #165 skrivet: 15 okt-11 kl 21:01 »
Åååå vilka fina foton du tog! Du är en väldigt bra fotograf  :D
Min kisse blev snyggast på bild tycker jag  ;D ( inte aaals partisk)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

jerker_s

• Södermanland
« Svar #166 skrivet: 15 okt-11 kl 21:02 »
Tack för en underbar dag! Fick två nya sorters husdjur med oss hem trots att vi endast skulle sälja ;D Det blen en Gotlandskanin och några vaktlar..:)

Elin_S

• Djur och natur är livet!
    • Södermanland
« Svar #167 skrivet: 15 okt-11 kl 21:07 »
Jag stämmer in i kören och vill också tacka för en jättetrevlig dag och ett superbra initiativ!  :D

Är supernöjd eftersom att jag fått tag i en liten flock om 5 hönor och 1 tupp som nu sitter och sover på pinnarna ute i sitt nybygda hönshus. En blå Isbartupp (precis vad jag ville ha!) en grå och en svart Isbarblandis från Jen82 och tre blandisar, två bruna och en spättad från EvaR's väninna (de tre längst bak i den vita kaninburen bland Linkoso's bilder).

Mul: Tack för Isbartuppen, han är jättefin och verkar tycka om sina nya damer! Han klämde in sig i redet (40x40 cm) tillsammans med två av dem, då var jag lite orolig att det skulle rasa ner men tydligen så har jag byggt det gediget för det höll!  ;D

Jen82: Tack för de fina tjejerna, de verkade finna sig väl tillrätta och det verkar inte saknas alltför mycket fjädrar på den vithövdade lilla rymmerskan...!

Linkoso: TACK för hjälpen med att fånga ovan nämnda förrymda höna! Jag är grymt imponerad av att du fick tag på den!

Fler bilder på hönsen och deras nya hem kommer i en separat tråd  :D
« Senast ändrad: 15 okt-11 kl 21:14 av Elin_S »
Särbo som tillbringar så mycket tid jag kan hos min underbara pojkvän på landet utanför Julita (bor tyvärr annars i lägenhet i Norrköping). Har två egna hundar+en bonushund, stort hästintresse, en pälsboll till katt och nu också en flock höns!

Eva R

• Bättre göra fel, än ingenting alls!
    • Södermanland
SV: Byledagen 15 Okt 2011 (Bilder från dagen inlagda)
« Svar #168 skrivet: 15 okt-11 kl 21:14 »
Jättetrevlig dag, precis som alltid!
Tack Sandra och Emil :-*.
Underbar tupp i curry, och våfflor naturligtvis. Jag äter bara våfflor två gånger om året; på Byledagarna. Det smakar på något vis extra gott då.

Jag fick sålt alla hönor och ett par tuppar.
Fyra korsningstuppar fick åka med hem och katterna härhemma blev glatt överraskade då de fick nyslaktad tupp till middag  ;).

//Eva
//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

Jennim

• Västmanland
« Svar #169 skrivet: 15 okt-11 kl 21:30 »
Jen82: Tack för de fina tjejerna, de verkade finna sig väl tillrätta och det verkar inte saknas alltför mycket fjädrar på den vithövdade lilla rymmerskan...!

Undrar om jag gjorde record  ;D
Först rymde hon och sen en vaktel som jag köpte och sist min vita värphöna när bytte bur.

Jag log hela vägen hem, är så nöjd. Mesta av mina höns hittade nya hem och själv köpte maraner, 2 pekinganka drakar (som var så efterlängtade) och 3 vaktlar (fick redan 1 ägg  :o )
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #170 skrivet: 16 okt-11 kl 07:12 »
Mina nya höns som jag köpte igår har kommit väll in i flocken och har redan börjat värpa !
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #171 skrivet: 16 okt-11 kl 11:09 »
Jättefina bilder!
Kul att höra att alla djur kommer till rätta  :)

Här har ett nytt utehängn blivit byggt så att alla får komma till ro och ankorna som köptes av Emil och Linkoso är med de andra nu och kvackar runt på tomten.
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #172 skrivet: 16 okt-11 kl 13:39 »
Alla dessa tuppar jag fick med mej hem (tack alla donatorer) kröp ihop på den översta sittpinnen (1.5m) o stirrade ner på alla damerna förskräckta i gårkväll hahaha

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #173 skrivet: 16 okt-11 kl 13:48 »
Alla dessa tuppar jag fick med mej hem (tack alla donatorer) kröp ihop på den översta sittpinnen (1.5m) o stirrade ner på alla damerna förskräckta i gårkväll hahaha

ja jag kom hem med en ny tupp det vart lite fajt men sen va det lugnt igen har redan fått en del
ägg av hönorna som jag köpte igår !

freeky

• Gäst
« Svar #174 skrivet: 16 okt-11 kl 15:54 »
Det var min första Byle, tyvärr gick det jäkligt snabbt för vi skulle hämta en tupp lite längre bort i Vingåker. Det visade sej att tjejen var på Byle vilket jag inte hade en aning om så när vi kom till henne var hon inte hemma.Men vi hann med att äta både korv och våfflor och träffa en forumsmedlem iallafall. Hade varit kul att träffa fler, men man kan hoppas att det blir fler Byle!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #175 skrivet: 16 okt-11 kl 15:58 »
Ja, jag såg er lite snabbt och sen senare satt en tjej med en hedemoratupp på ett ställe. Tänkte på er då att "vad synd att de tingat tupp på annat ställe när det fanns här" ... Då var det ju säkert hon ni skulle ha tuppen av!! :O ;D

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #176 skrivet: 16 okt-11 kl 16:08 »
När är nästa Byle dag ?

freeky

• Gäst
« Svar #177 skrivet: 16 okt-11 kl 16:26 »
Ja, jag såg er lite snabbt och sen senare satt en tjej med en hedemoratupp på ett ställe. Tänkte på er då att "vad synd att de tingat tupp på annat ställe när det fanns här" ... Då var det ju säkert hon ni skulle ha tuppen av!! :O ;D

Hehe, ja det var hon. När jag såg tuppen sa jag till gubben;va synd att vi bestämt med henne, här har vi ju en jättefin Hedemoratupp!
Men det blev en annan, jättefin tupp och allt är frid och fröjd :)Nästa gång hoppas jag kunna ta med lite hönor att sälja, eller åtminståne kunna vara kvar och prata lite.

Pippilutt

• Södermanland
« Svar #178 skrivet: 17 okt-11 kl 15:38 »
Håller med alla föregående talare, tack Emil och Linkoso.

Till och med min gubbe som jag fick bråka med för att han skulle komma med tyckte att det var trevligt och har lovat att följa med även i vår..........

Försök bestäm tidpunkt så fort det bara går så alla hugade kan hålla dagen fri från andra åtaganden.
Att arbeta är kul - det har jag sett själv

Micki o Molly

• -
« Svar #179 skrivet: 17 okt-11 kl 16:20 »

Så många glada och roliga människor på en å samma ridvolt,, tycker fler ridbanor skulle användas just till detta ändamål  ;D

Precis då Pippilutt packat in allt i bilen blev min abstinens för svår 8),,,,- VÄNTA,,,,,jag tar ett tolvpack :-[  ;D

Tackar även för bra väder, blev solbränd i fejjan på kuppen  8) nästa gång blir det  bikini  ;D

( tack Sandra o Emil)

micki o molly
Fd gardneraholic i perioder med tilltagande ointresse för andra saker på grund av "brukandet ",men NU fast i grävträsket. Gått igenom ett flertal stadier, från plåttriga rabatter, till att försöka odla så underhållsfritt som möjligt. Blandar hejvilt med permacultur, öppen jord. täckodling i rader.

Dela detta:

* Inloggade just nu

649 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser