Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byledagen 15 Okt 2011 (Bilder från dagen inlagda)  (läst 38634 gånger)

Micki o Molly

• -
SV: Byledagen 15 Okt 2011
« Svar #100 skrivet: 08 okt-11 kl 17:51 »
Vilket sug efter kattungar då ,,bra för oss å våra kissar , men synd för dom som måste leta vidare, alltså inga kattungar med till Byle.

Men,,,

2 st steriliserade katthonor söker tjänst. Båda mycket keliga och gosiga. Rumsrena. Nätta fina katter.

En helvit långhårig snart 2 år. Gillar att ligga nära, helst på, och gärna på natten.

En blyertsgrå, fyra vita tassar. 3 år.  Mycket bra jägare, en riktig myspysare.
Fd gardneraholic i perioder med tilltagande ointresse för andra saker på grund av "brukandet ",men NU fast i grävträsket. Gått igenom ett flertal stadier, från plåttriga rabatter, till att försöka odla så underhållsfritt som möjligt. Blandar hejvilt med permacultur, öppen jord. täckodling i rader.

Micki o Molly

• -
« Svar #101 skrivet: 08 okt-11 kl 17:53 »
Och så den vita primadonnan !
Fd gardneraholic i perioder med tilltagande ointresse för andra saker på grund av "brukandet ",men NU fast i grävträsket. Gått igenom ett flertal stadier, från plåttriga rabatter, till att försöka odla så underhållsfritt som möjligt. Blandar hejvilt med permacultur, öppen jord. täckodling i rader.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #102 skrivet: 08 okt-11 kl 18:31 »
Jag vill ha den vita princessan jue!!!
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #103 skrivet: 09 okt-11 kl 18:48 »
Har uppdaterat lite i säljes/sökeslistan. Om ni känner er "bortglömda" så pm:a mig så lägger jag in er. ;D Har märkt att jag ibland kan missa en del inlägg...  :-[
Jag kan förresten ev. om tiden räcker till (mot dagens slut/efter dagen) erbjuda slakthjälp för någon/några enstaka tuppar, eller ta emot (också fåtal isf. 2-4st) om någon känner att - NEJ, jag VILL INTE släpa hem tuppen/tupparna igen! Dessa går ju dock också till grytan.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #104 skrivet: 10 okt-11 kl 16:41 »
Kommer Kommer har med mig diverse små prylar unghöns tuppar eventuellt höns rasen Australop
och Mamma, Pappa lillebror ses i helgen !!!!
« Senast ändrad: 10 okt-11 kl 17:53 av jan98 »
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Micki o Molly

• -
« Svar #105 skrivet: 10 okt-11 kl 17:34 »
Jahaja  ;D

OM,,, den vita kissen är välkommen hem till Travelerhorses så verkar det inte bättre än att jag kommer att  lyckas  placera om två fina kissar  till bra hem på en hönsbytardag  ;D  ;D  ;D

Även  Alice,,, den blyertsgrå,, har funnit ett bra hem till vintern och slipper bli uteliggare  :P

Jag önskar Alice ett stort lycka till på lördag med det nya jobbet  :P

Spookigirl

• Trivs som lant lålla :)
    • Södermanland
« Svar #106 skrivet: 10 okt-11 kl 17:44 »
Hej

Jag söker Maran och Brahma (unghöns) Ägg är fel säsong nu har jag märkt :)
Trivs bäst i öppna landskap där jag kan sitta under min kork ek och lukta på blommorna!

Jamillia

• Närke
    • Nässlegården
« Svar #107 skrivet: 10 okt-11 kl 17:51 »
Hej!
Vi söker 
- hästsläde som en Shettys kan dra.
- svanskappa till Shettys
- arbetsredskap (plog, snöplog, ...) som kan dras av C-ponny eller Shettys
- gristråg

www.nasslegarden.se
___________________________________________________________________________________________
Hundpassning på landet   -     Gotlandskaniner, Hedemora, Australorp

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #108 skrivet: 10 okt-11 kl 17:57 »
Nu har jag hittat hit! Det är jag som har gäss med mera. Jag ska botanisera i hönshusena under dagen för att se vad jag ska ha kvar och vad som kan säljas.

Jag har en hög med nykläckta kycklingar som nu är 3 dagar. Jag har även såna som är större, men som behöver värmelampa 3v gamla. Det är gul dv kochin och mörkblå/svart. Det är lite ovisst med färgerna ännu.. :-O Men gul är det helt klart.. :-)

Några Isbar kan finnas och ev några Storbrahma kycklingar, nykläckta.

Gässena är 3st kvar. troligtvis 2hanar och en hona. Italienare, snälla och sociala.

Gäss låter bra men får se om jag har plats !!!
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #109 skrivet: 10 okt-11 kl 18:01 »
Jag har två löpankor, en hona och en hane samt några fina kochintuppar(unga) om någon skulle vara intresserad. Ankorna tar jag med oavsett, men tupparna blir kvar hemma om ingen är intresserad.
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #110 skrivet: 10 okt-11 kl 18:03 »
Jahaja  ;D

OM,,, den vita kissen är välkommen hem till Travelerhorses så verkar det inte bättre än att jag kommer att  lyckas  placera om två fina kissar  till bra hem på en hönsbytardag  ;D  ;D  ;D

Även  Alice,,, den blyertsgrå,, har funnit ett bra hem till vintern och slipper bli uteliggare  :P

Jag önskar Alice ett stort lycka till på lördag med det nya jobbet  :P
Den vita kissen är så välkommen till mej  ;D jag behöver nån att krama på o skämma bort sen min bäsis gick bort  :'(
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

mul

• Östergötland
« Svar #111 skrivet: 10 okt-11 kl 21:52 »
Jag har två löpankor, en hona och en hane samt några fina kochintuppar(unga) om någon skulle vara intresserad. Ankorna tar jag med oavsett, men tupparna blir kvar hemma om ingen är intresserad.

Vad har du för färg på kochintupparna? 

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #112 skrivet: 11 okt-11 kl 09:33 »
Jag ska ta lite bilder, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva dem. Återkommer så fort det är fixat! :)
www.dissolve.blogg.se

jerker_s

• Södermanland
« Svar #113 skrivet: 11 okt-11 kl 09:53 »
Jag ska kolla med en bakant som kommer, hon har Brahma. Ska tala om för henne att det efterfrågas det...

mul

• Östergötland
« Svar #114 skrivet: 11 okt-11 kl 11:36 »
Det är samma här.. Jag måste snart bestämma mig om jag ska ha alla brahmor kvar eller hur jag ska göra.. Har ju både stora och dvärg.. Jag? Beslutsångest? Näää?? Jag lär nog bestämma mig precis innan jag åker :-O

Förresten.. Finns det plats så man kan ta sig till platsen med hästtransport? Jag har ju endel som ska med och som tar stor plats. Så jag funderade på att ta släpet med mig. 5 gäss tar jag inte in i bilen  :-O Om nu alla ska med..

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #115 skrivet: 11 okt-11 kl 13:03 »

Tupparna, har bättre bilder på den ljusa om det är intressant. :)

Är alla gäss bokade? Vad har du för några och vad kostar de?

www.dissolve.blogg.se

mul

• Östergötland
« Svar #116 skrivet: 11 okt-11 kl 18:02 »
Jag letar pärlgrå dv kochintupp.

Jag har Italienska gäss. Det är 3 stycken som inte är bokade. Jag tror att det är 1 hona och 2 hanar. Jag kan kolla noggrannare på dom, men jag tycker det är svårt att se vad det är. Jag tar 400kr/styck för dom. Är det 2 hanar så blir den lite billigare om den får följa med gruppen:-)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #117 skrivet: 11 okt-11 kl 20:08 »
Nu ska vi se... Det är så att jag hittat ett par som har en del ungdjur av brahma till salu. De bor runt Eskilstunatraketerna men kan tyvärr inte komma. De själva hade annars önskat sig 2st brahmatuppar. En av färgen rapphöns (de måste väll mena guldsvartbandad då?) och en gul colombia tupp.

Det är inte någon där ute som råkar ha sådana tuppar och kanske passerar Eskilstuna på vägen dit lr hem? Eller att det är någon som har och en annan som kanske söker unghöns/tuppar och passerar Eskiltunatrakterna efter dagen så då kan transportera tupparna till paret och samtidigt när de är där passa på och köpa de djur de själva önskat sig? Två flugor i en smäll isf! ;D

PM:a mig om ni önskar telefonnr till paret. :)

♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #118 skrivet: 11 okt-11 kl 20:13 »
Vi finns några mil från centrala eskilstuna så vi skulle kunna ta dem en bit på vägen i alla fall. Kan inte lova för mycket, men om tupparna är lugna går det säkert att ordna logi över natten också  ;D

Det blev i allafall ändrade planer för mig, kommer inte att ha med löpankor alls. Kochintupp säljes endast till liv till någon som kan erbjuda en liv med andra hönor. De är relativt nya hos mig, men jag tycker att det var mycket trevliga i färgen men ganska lika så kan tänka mig att sälja en eller två mot att de får det bra  :)

www.dissolve.blogg.se

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #119 skrivet: 11 okt-11 kl 20:15 »
Just det! Nu kom jag på en till grej... Om någon har matägg (trotts höst o ruggtiderna ::) ) så kanske det kan vara värt och testa ta med sig lite o se om någon vill ha?

Dela detta:

* Inloggade just nu

639 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser