Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byledagen 15 Okt 2011 (Bilder från dagen inlagda)  (läst 38586 gånger)

AnnikaE

• Södermanland
SV: Byledagen 15 Okt 2011
« Svar #20 skrivet: 09 sep-11 kl 13:39 »
Jag kanske kommer, då har jag en JJ tupp på 7 månader då. AnnikaE
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

jasmine83

• Uppland
« Svar #21 skrivet: 10 sep-11 kl 21:16 »
Vi kan åka tåg, då har vi dessutom 4 händer att bära med ;D
Jag kommer som det ser ut nu att åka och då kan ni åka med mig om ni vill. Finns iaf 2 platser kvar i bilen om jag åker och som det ser ut nu så kommer jag nog inte ha några djur med mig, kanske en tupp.
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #22 skrivet: 11 sep-11 kl 17:31 »
Jag kommer som det ser ut nu att åka och då kan ni åka med mig om ni vill. Finns iaf 2 platser kvar i bilen om jag åker och som det ser ut nu så kommer jag nog inte ha några djur med mig, kanske en tupp.

Jag bor i skåne nu    ::) men skjuts från vingåker vore ju snällt

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #23 skrivet: 11 sep-11 kl 18:23 »
Någon som har en tjusig gul dvärg kochintupp att ta med sig? Färgren.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

jasmine83

• Uppland
« Svar #24 skrivet: 11 sep-11 kl 19:44 »
Jag bor i skåne nu    ::) men skjuts från vingåker vore ju snällt
Jaha, men jag kan hämta upp i vingåker i så fall.
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

jerker_s

• Södermanland
« Svar #25 skrivet: 11 sep-11 kl 19:51 »

Jag kan kolla med en bekant. Träffar henne troligen på onsdag, frågar då om hon har..

jerker_s

• Södermanland
« Svar #26 skrivet: 12 sep-11 kl 17:45 »
Detta kommer jag att ha med mig om jag inte får sålt innan...

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=119483.0

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #27 skrivet: 13 sep-11 kl 12:47 »
Pratade med en hönskompis i söndags ;) och har kommit fram till att denna har på tok för överfullt hönshus ;)  o:) . Så kaaanske att denna person tittar förbi. Exakt vad den tar med sig isf. vet jag dock inte. Vi får se om den hittar hit till tråden och kan berätta.

Någon som har vuxna brahmahönor till salu? Eller vet någon som har? Är en person som söker men den har en lång väg att åka så den kommer endast om det kommer hönor av denna ras.
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

freeky

• Gäst
« Svar #28 skrivet: 13 sep-11 kl 13:21 »
Jag har en tupp som ska bort,en blandisarna,kan det vara nåt till curryn?

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #29 skrivet: 13 sep-11 kl 13:46 »
Vi kommer!
Tar med avelsägg från Isbar och dv Kochin .
Levande djur :
Kycklingar isbar dv kochin korsningar paduan/ antingen isbar eller dv kochin vi får se .
Tar även med Vuxna o ungdjur av dv Kochin + brun o vit bovan värphöns !
Med lite tur så kanske jag tar med några myskanksällingar oxå .

Jag söker :
Paduantupp!!!
Stevia planta .
Kalkoner eller avelsägg
Gäss eller avelsägg
Pekinganka eller avelsägg

Även om det bara finns ett eller två ägg hemma så ta med dom ! ;D

Uppdaterar sen igen  ;D
« Senast ändrad: 13 sep-11 kl 13:48 av Travelerhorses »
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

jerker_s

• Södermanland
« Svar #30 skrivet: 13 sep-11 kl 14:02 »
Linkoso: Har du så man kan få köpa avelsägg av din svenska linje av Engelsk Araucana? Isånt fall skulle jag gärna beställa 12 st om det går att ordna...?? Alternativt ett par hönor eller kycklingar...

Mvh Jerker

jerker_s

• Södermanland
« Svar #31 skrivet: 13 sep-11 kl 18:32 »

Min bekant kommer att ha med sig en gul dvärgkochintupp med höna..

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #32 skrivet: 13 sep-11 kl 20:27 »
Linkoso: Har du så man kan få köpa avelsägg av din svenska linje av Engelsk Araucana? Isånt fall skulle jag gärna beställa 12 st om det går att ordna...?? Alternativt ett par hönor eller kycklingar...

Mvh Jerker

Svenska linje, hihi. ;D Lät lite kul. ;D Tyvärr så ruggar hönan och förutom detta har jag alla araucanor går blandade just nu. Så hon kan bli parad av en rumplös tupp med.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #33 skrivet: 13 sep-11 kl 20:34 »
Min bekant kommer att ha med sig en gul dvärgkochintupp med höna..

Så bra! ;D Misstänker nog vem din bekanta är (hade med sig gula dv kochin förra gången med? ). Då ska jag stå och passa på denna när den kommer. ;) Kan man köpa tuppen ensam eller måste man köpa de som par ? Hönan lär ju gå åt på annat håll kan jag tänka mig. ::)

jerker_s

• Södermanland
« Svar #34 skrivet: 13 sep-11 kl 20:39 »
Svenska linje, hihi. ;D Lät lite kul. ;D Tyvärr så ruggar hönan och förutom detta har jag alla araucanor går blandade just nu. Så hon kan bli parad av en rumplös tupp med.

Synd..

jerker_s

• Södermanland
« Svar #35 skrivet: 13 sep-11 kl 20:42 »
Så bra! ;D Misstänker nog vem din bekanta är (hade med sig gula dv kochin förra gången med? ). Då ska jag stå och passa på denna när den kommer. ;) Kan man köpa tuppen ensam eller måste man köpa de som par ? Hönan lär ju gå åt på annat håll kan jag tänka mig. ::)

Ja det är nog hon.. Du får nog säkert köpa endast tupp om du ber snällt..:)

Micki o Molly

• -
« Svar #36 skrivet: 14 sep-11 kl 11:31 »

Vi kommer,, och vi har lite gott o blandat,,inget renrasigt och färgrent här inte. Kläckta i kläckare härhemma , lever ett isolerat liv då det inte varit höns tidigare här samt att inga tillkommer till oss förutom i äggform.
Fd gardneraholic i perioder med tilltagande ointresse för andra saker på grund av "brukandet ",men NU fast i grävträsket. Gått igenom ett flertal stadier, från plåttriga rabatter, till att försöka odla så underhållsfritt som möjligt. Blandar hejvilt med permacultur, öppen jord. täckodling i rader.

jasmine83

• Uppland
« Svar #37 skrivet: 14 sep-11 kl 13:16 »
Det ligger i norra östergötland. Nästan intill gränsen på sörmland, ca 7-8 km ifrån Vingåker. :) Kommer sätta upp karta och adress snart här i tråden.
Vad bra för jag får inte upp någon på eniro och jag kommer inte i håg hur jag åkte sist  :-\

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #38 skrivet: 15 sep-11 kl 13:00 »
Hejhopp!
Jag tänkte också dyka upp på marknaden. Jag kommer i anslutning med Traveler och alla hennes fjäderfän.

Det jag kan erbjuda är lite rådgivning för hästägare om de har problem bland annat. Tänkte ta med mig lite prylar och visa vad som används vid olika behandlingsmoment. Som jag har förstått det så finns det en del som pysslar med häst.
Jag kan även behandla onda leder eller allmän muskelsmärta med microströmmar om någon är intresserad att prova på.

Jag kan plocka med mig lite olika smycken i fjäderstål och kan tillverka armband och halsband på plats om någon vill ha något speciellt.

Några höns vet jag inte om jag kan bjuda på, men som jag förstogd det så var det en marknad för lite allt möjligt :)

Om det inte är fallet så är det bara att bortse från detta inlägg  :)
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

jasmine83

• Uppland
« Svar #39 skrivet: 15 sep-11 kl 15:20 »
Hejhopp!
Jag tänkte också dyka upp på marknaden. Jag kommer i anslutning med Traveler och alla hennes fjäderfän.

Det jag kan erbjuda är lite rådgivning för hästägare om de har problem bland annat. Tänkte ta med mig lite prylar och visa vad som används vid olika behandlingsmoment. Som jag har förstått det så finns det en del som pysslar med häst.
Jag kan även behandla onda leder eller allmän muskelsmärta med microströmmar om någon är intresserad att prova på.

Jag kan plocka med mig lite olika smycken i fjäderstål och kan tillverka armband och halsband på plats om någon vill ha något speciellt.

Några höns vet jag inte om jag kan bjuda på, men som jag förstogd det så var det en marknad för lite allt möjligt :)

Om det inte är fallet så är det bara att bortse från detta inlägg  :)

Jo vad roligt! Klart du ska komma!! Tycker jag iaf!  :D ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

779 gäster, 2 användare (1 dolda)
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser