Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Styrbjörn Ejneby  (läst 3502 gånger)

ulfen

• Trapper
    • -
Styrbjörn Ejneby
« skrivet: 10 aug-11 kl 21:52 »
Jag såg dokumentären i kväll igen och vill bara säga att det är tack vare Stybjörn och hans hustru Solveig som gjorde att jag återupptäckte och fick viljan att leva med brukshästar.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Styrbjörn Ejneby
« Svar #1 skrivet: 10 aug-11 kl 21:53 »
Det var ett trevligt inlägg. Blir så ledsen när jag ser att allt fler av våra kunniga hästgubbar försvinner.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
« Svar #2 skrivet: 10 aug-11 kl 22:19 »
Hur har det gått med gården? Tog någon av barnbarnen över som han ville? Såg också dokumentären ikväll och tyckte den var mycket vacker men samtidigt väldigt sorgsen :(
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

ulfen

• Trapper
    • -
« Svar #3 skrivet: 11 aug-11 kl 18:52 »
Jag vet ej vad som hände sen med gården men för den som är intresserad så bygger dokumentären på en bok som heter "Bondeboken" med text av Jan Danielson och foto Peter Gerdehag.

Gille

• -
« Svar #4 skrivet: 12 aug-11 kl 23:21 »
Hycklinge hage är Naturreservat nu, men mer har jag inte hittat om gården.
Kaninuppfödare och pelargontant.

Dela detta:

* Inloggade just nu

633 gäster, 1 användare
Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser