Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ta bort ett Hortonmärke på bästa sätt?  (läst 1140 gånger)

Nemi

• Gotland
Ta bort ett Hortonmärke på bästa sätt?
« skrivet: 25 jul-11 kl 21:52 »
Min Greta slet sönder örat en bit för tre veckor sen. Det läkte ihop fint, men eftersom märket kommit långt utanför ursprungligt läge har hon ikväll fastnat igen. Vill ta bort märket helt nu för att örat ska kunna läka. Har läst tråd om att ta bort Mikro, men antar att en mindre bultsax måste till för ett Horton? Tror jag måste klippa bort änden för att sedan få dra igenom märket genom örats nu stora hål.
Månskenslammbonde på världens vackraste ö; Gotland.
Här bor jag med mina två härliga blandrashundar, fyra katter och sex Gotländska pälsfår; Saga, Ida, Greta, Klara, Ellen och Aina.

irma56

• Småland
SV: Ta bort ett Hortonmärke på bästa sätt?
« Svar #1 skrivet: 26 jul-11 kl 07:09 »
Hortonmärken är de lättaste att ta bort tycker jag, de är så smala och mjuka. Använd en vanlig avbitartång.

Nemi

• Gotland
SV: Ta bort ett Hortonmärke på bästa sätt?
« Svar #2 skrivet: 26 jul-11 kl 15:51 »
Märket är borta. Men det var lite pyssel då jag är själv. Men nu är det väck, tvättat och rent. Såå himla mjuka är dock inte Horton med en hand...;-)
Nu är jag ytterligare en erfarenhet rikare som får/lammägare.
Månskenslammbonde på världens vackraste ö; Gotland.
Här bor jag med mina två härliga blandrashundar, fyra katter och sex Gotländska pälsfår; Saga, Ida, Greta, Klara, Ellen och Aina.

Dela detta:

* Inloggade just nu

569 gäster, 1 användare
eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser