Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  återförsäljare råvaror till egna salvor + groblad?  (läst 6235 gånger)

Vilderness

• Norrbotten
återförsäljare råvaror till egna salvor + groblad?
« skrivet: 24 jul-11 kl 14:09 »
hej på er!

ser på forumet att det är många som håller på med egna salvor nu... :) hoppas det är ok med ännu ett par frågor i samma ämne.

till att börja med undrar jag vad det finns för webbutiker för egentillverkning. Jag är främst ute efter bixax, 1%.ig E-vitamin men även eteriska oljor (tea tree och kamomill i första hand.) Jag handlade en gång i tiden från crearome men jag tycker de har blivit dyra + att de inte har allt som jag vill ha... Sanna of sweden hade inte något alls och fler har jag inte hittat.

Jag vill helst handla i Sverige och inte från butiker utomlands. Jag bor i en liten håla i Norrland dessutom så hälsokostbutiker osv har jag ingen aning om var jag ska hitta.

Sen undrar jag också hur det är med groblad, tappar de "effektiviteten" om man torkar dem? Jag har provat att köra dem i mixer färska men det blev mest trassel av de starka nerverna i bladen  :-[ Hacka med kniv går förstås men med mina kassa leder kan jag inte hacka så mycket som jag vill åt gången. 
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Vilderness

• Norrbotten
SV: återförsäljare råvaror till egna salvor + groblad?
« Svar #1 skrivet: 27 jul-11 kl 01:13 »
29 visningar och inget svar... ska jag dra slutsatsen att det finns ett enda företag att handla från om man inte vill handla utomlands?  :(
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

fishfinder

• Please don´t feed your fears
    • Småland
    • www.sjoviksfriskvard.se
« Svar #2 skrivet: 21 aug-11 kl 21:55 »
Hello
Läste ditt inlägg nu....
Handlar det jag behöver på crearome.se.
Har det mesta för en klåpkokare som mig.. :-)
Lycka till!
// Mange
Vad du gör, gör fullt och helt. Icke styckevis och delt!

fishfinder

• Please don´t feed your fears
    • Småland
    • www.sjoviksfriskvard.se
« Svar #3 skrivet: 21 aug-11 kl 21:57 »
Du visste visste redan om crearome.....
Lite bråttom ibland.
Dax att knoppa nu tror jag  :-[
// mange
Vad du gör, gör fullt och helt. Icke styckevis och delt!

tinna.m

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 21 aug-11 kl 22:07 »
Bivax hittar du hos nån biodlare, be om avtäckningsvax det är nytt, vitt och fint.
E-vitamin tar du en kapsel som är avsedd för humant bruk, och öppnar och häller i smeten. % får du räkna ut själv.
Eteriska oljor kan du nog köpa av alternaiv här på forumet, kolla hennes hemsida.
Grobladen får du dra ut trådarna på innan du kör i mixer. Eller skaffa bättre mixer.. ;)
Lycka till med salvelsen!
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #5 skrivet: 21 aug-11 kl 22:09 »
Har för mig att sign alternaiv här på forumet säljer eteriska oljor.

Bivax, försök med biredskapshandeln.

Vitamin E  apoteket?

(tinna hann visst före)

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 21 aug-11 kl 22:10 »
He he, en affärside för dig kanske, att bli återförsäljare?  ;)

Bivax kan du köpa direkt av biodlare.  Rapsolja finns också att få tag i via gårdsförsäljning, Julita är vad jag kommer på nu. Eteriska oljor har jag ingen aning om, men har sett lite var stans på nätet.
Landsflykting i storstan...

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
« Svar #7 skrivet: 21 aug-11 kl 22:22 »
Jag har bivax till salu: http://www.alternativ.nu/index.php?topic=116202.0

Jag kan skicka till dig mot porto plus lite för emballage och packning.
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #8 skrivet: 22 aug-11 kl 08:13 »
tack för alla era svar! av nån anledning har inte tråden kommit upp förrän nu om att det svarats i den... nåja.

e-vitamin beställde jag tilll sist från crearome, liksom lite annat men det jag egentligen skulle ha var så klart slut. tack för tipsen, sa genast kolla in allt! :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

497 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser