Allt går bra här!

Det är två pigga och friska ungar som springer runt och busar och äter i kycklingburen nu.. En mörk och en mörk med gula fläckar
Men mycket otur har vi haft, för jag fick ju först 2 st kycklingar: 1 kines och 1 japan.. Men jag lät dom ligga kvar så att dom skulle hinna torka medans jag var på jobbet.. och klart som f*n så var katterna framme och välte hela kläckaren och alla dom dåvarande okläckta äggen rammlade ner och dom två levande blev nog dyr katt mat.. Och gissa om jag blev arg på dom när jag kom hem!!
Men nu har jag lärt mig om det misstaget och kläckaran gick ju så klart sönder, så jag beställde en ny: En helautomatisk kläckare med vattenpump, den heter: Brinsea Octagon 20 Advance EX Fully Automatic.. Och jag fick hem den igår och jäklar vad jag är nöjd!

Den är jätte smidig så nu har jag redan laddat den full med nya vaktel ägg och har dom i stängt rum tillsammans med mina kycklingar så nu jäklar kommer inte mina katter i närheten av dom..! Men jäklar vad roligt det är att kläcka fram kycklingar..
Och mina två kycklingar är som sagt pigga och glada så dom komemr nog att klara sig

Nu ger jag dom mortlad kalkon start.. men kan snart börja ge dom lite grönfoder..

Kul är det!

Tack alla för era fina omtankar!

Uppdatering kommer!!