Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  lurad på vaktlar  (läst 8124 gånger)

Ytteråhönan

• Jämtland
    • Ytteråns ägg
lurad på vaktlar
« skrivet: 06 jul-11 kl 09:51 »
ja jag har blivit grund lurad av en person här jag beställde 8 hönor 2 tuppar när jag sen körde å hämtad dom var 2 st sten döda sen fick vi ta bort 2 tuppar å nu idag slåss tupparna har då 3 tuppar 3 hönor kvar jag e skit sur nu på detta varav dessa skulle det vara 3 st VITA japanska de har jag inte sett till  jag skriva ut namnet på han men han kanske svarar här senare om han ser detta:((((((((
Vi är fruarna i två familjer som har en liten hönsbesättning tillsammans
www.ytteransagg.n.nu

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: lurad på vaktlar
« Svar #1 skrivet: 06 jul-11 kl 10:48 »
Förstår på ditt inlägg att du är väldigt frustrerad men det gör också inlägget väldigt svårt att förstå.  :-[ Var detta dina första vaktlar ir hade du redan andra vaktlar hemma? Är du helt super 100 på att de som slåss är tuppar (och är det djur som kommer från samma ställe som slåss med varandra ir om du hade andra hemma redan som de börjat slåss med när de träffade varandra?) för här har det bara hänt en endaste gång att 2 tuppar bråkat medan alla andra gångerna har handlat om leda hönor som kan ta ihjäl både nya hönor och nya tuppar och även få idiotryck och gå på "kompisar" de gått ihop med i flera månader utan att ha gjort något innan.

Sedan det där med vita? Skulle de vara vita men var inte vita?  ???

Som sagt, andas lugnt och förklara gärna lite mera då det snurrar lite i min skalle av inlägget.  :-[ Ir så är det bara jag.  :-[
« Senast ändrad: 06 jul-11 kl 10:51 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Ytteråhönan

• Jämtland
    • Ytteråns ägg
« Svar #2 skrivet: 06 jul-11 kl 10:55 »
åter kommer med mera senare
www.ytteransagg.n.nu

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 06 jul-11 kl 11:00 »
Okej. :)
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Ytteråhönan

• Jämtland
    • Ytteråns ägg
« Svar #4 skrivet: 06 jul-11 kl 11:07 »
hej jo det e mina första dessa 3 gal och skummar det gör väl ej hönorna sen de( japanska) skulle vara  vita han hade bara tre st av dom sen var det franska  sa han jag har honung å vilt hanarna har även mörk mask ock ja de e från samma ställe
www.ytteransagg.n.nu

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #5 skrivet: 06 jul-11 kl 11:12 »
Ja, nä hönor galer varken ir skummar (om de inte blivit parade men man ser ju tydlig skillnad på det och om det är en tupp, de får ju som en liten "boll" på övre delen av kloaken som när man trycker kommer det tjockt skum). :/ Viltfärgade o honungsfärgade har mörkt huvud och enfärgat bröst. Hönorna har prickigt bröst och inte "chokladmask".

Tråkigt. :/

mymlan65

• Småland
« Svar #6 skrivet: 06 jul-11 kl 11:24 »
Det kanske är jag som är trög, men jag fattar inte riktigt...
Om du var och hämtade vaktlarna så såg du väl att två var döda och två i dåligt skick, och betalade inte för dem, eller...?
Likaså såg du väl att de inte var vita?
Jag menar inte att vara oförskämd, men om jag hade beställt tio vaktlar, kommit dit och sett att hälften var döda eller halvdöda och ingen vit, så hade jag vänt i dörren och handlat någon annanstans....
Om de gal och skummar är det ju absolut tuppar, ja...
Den enda skillnaden mellan jumbo och franska vaktlar är ju vikten, allt är ju japanska i grunden.
Utan glädje/skrytsiffror skulle jag nog säga att jumbo brukar väga ca 250-350g och franska kanske 350-500g.
Väldigt tråkigt att du råkade så illa ut första gången du skaffar vaktlar...
Mitt råd är att du beställer ett gäng ägg, kläcker fram själv och sparar det du vill behålla (de största om du ska äta dem) till att avla vidare på.
MvH G
Livet består inte av att vänta ut stormarna.
Det handlar om att lära sig dansa i regnet.

Ytteråhönan

• Jämtland
    • Ytteråns ägg
« Svar #7 skrivet: 06 jul-11 kl 11:33 »
jo han sålde kaniner till kramfors så jag hämtad dom där
www.ytteransagg.n.nu

Skylla

• Västergötland
« Svar #8 skrivet: 06 jul-11 kl 12:15 »
Det råkar inte vara så att de kommer från sthlm området?

Ytteråhönan

• Jämtland
    • Ytteråns ägg
« Svar #9 skrivet: 07 jul-11 kl 09:03 »
kan vara så någon fler som råkat ut för samma sak som mig?
www.ytteransagg.n.nu

Annamax

• Övriga världen
« Svar #10 skrivet: 07 jul-11 kl 09:28 »
Fast jag säger som Mymlan, om du såg att några var döda, några hängiga och de inte var vita, varför köpte du dem? Jag menar inte heller att vara oförskämd men jag förstår inte riktigt heller...

Ytteråhönan

• Jämtland
    • Ytteråns ägg
« Svar #11 skrivet: 07 jul-11 kl 09:31 »
jag var inte DIT fick frakten till kramfors självklar har jag väl inte köpt dom om jag såg det på plats.......
www.ytteransagg.n.nu

Ytteråhönan

• Jämtland
    • Ytteråns ägg
« Svar #12 skrivet: 07 jul-11 kl 09:33 »
hade för betalt dessa djur................ kommer ej att gå på samma grej igen man lär så länge man lever
www.ytteransagg.n.nu

Annamax

• Övriga världen
« Svar #13 skrivet: 07 jul-11 kl 09:36 »
Ok :) Har du pratat med uppfödaren? Vad säger han/hon i så fall? Är det en seriös uppfödare borde de ge ersättning tycker man?

Ytteråhönan

• Jämtland
    • Ytteråns ägg
« Svar #14 skrivet: 07 jul-11 kl 09:39 »
japp han menade att jag gjort fel å stressat dom pillat på dom för mycket därför de dör ock började gala........................ ersättning ej aktuell ska jag tro men vet av flera här som blivit drabbade av samma
www.ytteransagg.n.nu

Existens?

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 07 jul-11 kl 17:23 »

ANDRA UTDRAG DETTA VAR INNAN OCKSÅ- ALLTING ID DEM HÄR UTDRAGEN BÖRJAR FRÅN NER OCH GÅR UPPÅT----

Vad bra att du skrev det sist...... ::)

I övrigt var det ju en seriös affärskonversation... konstigt att det kunde bli nåt knas.. ::)

Mario föresten... kan det vara vår gamle n8mario tro??

Existens?

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 07 jul-11 kl 17:26 »
Ok, då förstår jag det flitiga användandet av versaler..

ylvak

• Allt kommer till den som vill.....eller?
    • Västergötland
    • Vita Creo
« Svar #17 skrivet: 07 jul-11 kl 17:38 »
Vi är ju vuxna människor allihopa. Förstår inte varför man väljer att ha konflikter i skrift-form när det finns telefon och real-life. Såp-opera! En för mig helt obegriplig mail-konversation med massor av möjligheter till missförstånd!
Ta ansvar istället!
48 årig tjej fast inte en dag äldre än tjugosjutton.

Existens?

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 07 jul-11 kl 17:49 »
Detta borde ni väl kunna reda ut utan att göra det på publik plats, dvs i ett forum som kan läsas av vem som helst?! Knappast något allmänintresse och tråden borde rimligtvis raderas.

Nejdå..och för den som vill friska upp minnet kan jag rekommendera tråden om de ihjälpissade träden... :)

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #19 skrivet: 07 jul-11 kl 18:04 »
Som säljare hade jag hänvisat till jourhavande mailkompis efter 3:e obegripliga messet. Som köpare hade jag ansökt om skyddad identitet.......... 8). Eller nått.

Måste man e-posta så mycket för en affär så går det snett i slutändan. Garanterat!
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Dela detta:

* Inloggade just nu

402 gäster, 1 användare
Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser