Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad är lämpligast att visa i på premiering?  (läst 1681 gånger)

Midsommaren

• Bohuslän
vad är lämpligast att visa i på premiering?
« skrivet: 03 jul-11 kl 19:36 »
Jag ska visa min ardennervalack på 1 år och jag har tänkt visa honom i  vitt träns, men ska man visa  i vita tyglar eller vitt grimskaft med delta? Hursomhellst så hittar jag inte vart man kan få tag på detta i färgerna vitt?

En annan sak jag undrar över, han tuggar ju lite på bettet eftersom det är en relativ ny grej för honom, gör de något? Ja menar för själva bedömningskritiken.

pålle

• Gäst
SV: vad är lämpligast att visa i på premiering?
« Svar #1 skrivet: 03 jul-11 kl 19:49 »
Jag ska visa min ardennervalack på 1 år och jag har tänkt visa honom i  vitt träns, men ska man visa  i vita tyglar eller vitt grimskaft med delta? Hursomhellst så hittar jag inte vart man kan få tag på detta i färgerna vitt?

En annan sak jag undrar över, han tuggar ju lite på bettet eftersom det är en relativ ny grej för honom, gör de något? Ja menar för själva bedömningskritiken.
Ja  skulle visa med grimskaft även om det är hemma gjort i vitt rep det är både håll barare och bättre minst tremeter  om det blir fadäs både för dej skälv och hästen. För min erfarenheten ja har så är det tyglarna som går sönder när det händer något och då står u dig slätt men smaken är som baken . Och lycka till

Midsommaren

• Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 03 jul-11 kl 20:04 »
OKej, men det repet som ja hittat är ett sk ledrep som är vitt och de är 3,5 meter så de kanska ja ska införskaffa då :) men jag behöver väll en delta att fästa i bettringarna?  Gör det något om den är svart?

pålle

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 03 jul-11 kl 20:08 »
OKej, men det repet som ja hittat är ett sk ledrep som är vitt och de är 3,5 meter så de kanska ja ska införskaffa då :) men jag behöver väll en delta att fästa i bettringarna?  Gör det något om den är svart?
Ta ett hund halsband i värsta fall så får du ju en snygg länk.

Midsommaren

• Bohuslän
« Svar #4 skrivet: 04 jul-11 kl 10:56 »
menar du ett stryphalsband?

pålle

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 04 jul-11 kl 13:14 »
menar du ett stryphalsband?
Vilken länk stump som häst som du kan  dra i genom bettet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

656 gäster, 1 användare
Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser