Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Önskar tips på utrustning/mjukvara för etiketter.  (läst 1990 gånger)

mt_knot

• Skåne
Önskar tips på utrustning/mjukvara för etiketter.
« skrivet: 29 jun-11 kl 15:01 »
Hej, jag funderar på möjligheterna att skriva ut etiketter till sylt och honung m.m.

Jag önskar hjälp med tips på bra skrivare (den gamla är kass) så att jag kan skriva ut etiketter för husbehov ( får mellan 50-100kg honung och syltar kanske 20 burkar + lite saft).

Finns det enkla program och tillbehör?

Någon som provat om det är lönt, jag vill ju helst inte begränsa mig till färdiga etiketter för honung, det verkar roligare att designa egna där jag kan skriva in datum för slungning och tappning och kanske en fin bild med lokal anknytning tex landskap eller blommor.

Johan

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
SV: Önskar tips på utrustning/mjukvara för etiketter.
« Svar #1 skrivet: 29 jun-11 kl 15:08 »
Köp etikettpapper och skriv ut dem precis som du vill :) Men då kanske du måste ha en ny skrivare först.
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

hen

• extremt mycket frågor...
    • Småland
SV: Önskar tips på utrustning/mjukvara för etiketter.
« Svar #2 skrivet: 29 jun-11 kl 15:26 »
Köp etikettpapper och skriv ut dem precis som du vill :) Men då kanske du måste ha en ny skrivare först.
Precis så som Jonas säger skulle jag gjort om det inte va jätte många

Köp en bra vanlig skrivare (om du inte har en) köp sedan etikettpapper (a4)

Mjukvara helt vanligt ordredigerings program
« Senast ändrad: 29 jun-11 kl 15:28 av hen »

Dela detta:

* Inloggade just nu

499 gäster, 1 användare
pohlare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser