Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  frakta påfågel?  (läst 1664 gånger)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
frakta påfågel?
« skrivet: 21 jun-11 kl 17:45 »
Hur sjutton fraktar man en påfågel bäst?
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Bos Maria

• Livet är allt för kort för att slarvas bort!
    • Dalarna
SV: frakta påfågel?
« Svar #1 skrivet: 26 jun-11 kl 20:58 »
Är det en tupp eller höna? Hur långt ska den fraktas?
Kortare sträckor har jag hållit i påfågeln inlindad i en handduk så att den inte kan flaxa. Har den varit orolig har jag täckt ögonen så att den inte ser under färden.
Längre sträckor har jag fraktat fåglar i skåpbil på en bädd av halm, lösa i det stora bakutrymmet. Har lastat ur dem då det varit mörkt och de är lättare att ta ut.
Tupp med utväxta stjärtfjädrar har jag inte fraktat, men jag vet en som fraktade sin i en lång och låg kartong så att tuppen låg ner under färden. Men det beror ju på hur långt man ska.
En herre som köpte en tupp med långa fjädrar av mig hade en liten lastbil så att tuppen kunde röra sig om den ville.

:)
Djurälskare med djur  hemma och på jobbet. Sedan så har jag ju också en underbar make och två busiga barn :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

468 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser