Ha lite is i magen och diskutera situationen med veterinär som kanske vet var man kan få tag i sto mjölk där ni bor ( då inte rå mjölk). Jag förmodar ni lyckats med råmjölken
Fölungen har som du skriver en infektion och är helt naturligt trött "det viktigaste är att den får i sig mjölk" Jobba som ni gör men bli inte stressade om den inte orkar dia det kommer om fölet svarar på behandlingen.
Jag hade försökt att ge ett ordentligt mål /att fölet blir mätt/ alltså mer än 1 1/2 dl nu när så många timmar gått. Det kan också vara att inte fölet har hunnit bli tillräckligt hungrigt mellan målen,,men det ser ju bara ni som är på plats
Själv brukar jag mjölka ur oftare ( av flera anledningar ) än jag ger till fölet ( c.a var annan timma) så att jag samlar på mig mjölk i flaskan och fyller på gammal och ny mjölk i en annan flaska.
Din föl unge får ju nu behandling för infektionen så för mig hade andra problem varit sekundära det får man ta tag i sedan
Själv har vi ordnat så att någon sover i stallet och ger fölungen när den vaknar.. I bland är det en timma ibland två ibland bara 1/2 tim. Det är också viktigt att den kommer upp på benen
Det är väldigt svårt att hjälpa så här på ett forum och ett väldigt pyssel men jag önskar er ett riktigt lycka till MvH Cokett