Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Spänd nacke "fångnacke"?  (läst 15748 gånger)

Jennyt

• Västergötland
SV: Spänd nacke "fångnacke"?
« Svar #20 skrivet: 18 jun-11 kl 09:45 »
Yes!!!!
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #21 skrivet: 18 jun-11 kl 15:38 »
Nu är det verkligen på rätt väg, svullnaden är nästan helt borta!  :o   :D  Han får gå kvar i klöverfria hagen i ca två veckor till. Han ratar höet så han får extra hackat strå till betforn och jästen. Klövern är besprutad och på väg bort, när den är borta så släpper jag över i beteshagen ett par timmar om dagen för att se hur det går. Hoppas att det håller sig bra nu!
Nästa vår ska jag plöja ner hela hagen och så nytt.

Vad skönt att höra! :)

reuben

• Småland
    • Närproducerat i Kalmar AB
« Svar #22 skrivet: 20 jun-11 kl 20:54 »
Grattis! Himla kul att höra att det rättar till sig. När man läser inläggen här om olika symptom som drabbar våra hästar kan man inte undgå att konstatera att många är kopplade till vällevnad på lite olika sätt. (Tittar ner på min egen svällande mage)
Ja, ja, kanske bättre det än motsatsen i alla fall.
Bor utanför Påryd med sambo, 40 höns, ankor, gäss, kattor, hundar, gute- och texelfår och en växande Linderödsbesättning. För första gången på snart 30 år utan hästar...

Dela detta:

* Inloggade just nu

599 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser