Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Örnbräken  (läst 2126 gånger)

reuben

• Småland
    • Närproducerat i Kalmar AB
Örnbräken
« skrivet: 09 jun-11 kl 18:56 »
Vi ska flytta några av våra grisar till nytt "bökbete". Det växer örnbräken på platsen och jag har varit i kontakt med länsstyrelsen som inte visste hur det påverkar svin. Någon här som har erfarenheter?
Bor utanför Påryd med sambo, 40 höns, ankor, gäss, kattor, hundar, gute- och texelfår och en växande Linderödsbesättning. För första gången på snart 30 år utan hästar...

gimskogen

• gimskogen.se
SV: Örnbräken
« Svar #1 skrivet: 10 jun-11 kl 00:46 »
 Örnbräken kommer att försvinna väldigt snabbt då grisarna börjar gräva ;-)) Grisar äter inte saker de inte tål.. inte mina iallafall.. jag skulle släppa dem där.och inte vara orolig...  :-[
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
« Svar #2 skrivet: 10 jun-11 kl 01:27 »
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

reuben

• Småland
    • Närproducerat i Kalmar AB
« Svar #3 skrivet: 10 jun-11 kl 06:37 »
Jag tror du har rätt. Men en liten oro finns ändå. Tack för bra svar och länk dock!
Bor utanför Påryd med sambo, 40 höns, ankor, gäss, kattor, hundar, gute- och texelfår och en växande Linderödsbesättning. För första gången på snart 30 år utan hästar...

Dela detta:

* Inloggade just nu

649 gäster, 6 användare (1 dolda)
Stengrim, Ylvalifalk, Be, ärt, peterm

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser