Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips om spännande bygge!  (läst 4337 gånger)

anolfsbol

• Gäst
Tips om spännande bygge!
« skrivet: 14 aug-06 kl 10:41 »
Hej! Vill tipsa om ett fantastiskt bygge i Sikhall vid Vänern mellan Vänersborg och Brålanda i Dalsland. Se hemsidan http://www.ecorelief.se/
Vi var där igår och hade ett intressant samtal med Anders Solvarm som bygger "huset",
och han berättade mycket bra om det hela. Väldigt inspirerande!
Det mest fantastiska tycker jag är att han faktiskt GÖR det.

Mvh Mats

Jerker Nordlund

• 5 Mos 23:19
Re:Tips om spännande bygge!
« Svar #1 skrivet: 11 sep-07 kl 13:40 »
Jag var på visning där i helgen.

Mycket inspirerande. En generös och ödmjuk värd och byggmästare visade dryga dussintalet besökare runt i sin livsdröm. Jag sade till honom att inget av det han visade oss egentligen var nytt tänk, men aldrig någonstans har jag sett det förverkligat och samlat i en så bra förpackning.
« Senast ändrad: 11 sep-07 kl 13:40 av Jerker Nordlund »
Read my lips - no more interest!

Var pengar kommer ifrån

Tompas11

• Västmanland
« Svar #2 skrivet: 11 sep-07 kl 22:24 »
Väldigt intressant. Antar att taket är dimensionerat för tjockt och tungt snötäcke vintertid samt att konstruktionen klarar hårda stormar.
If it doesn't work, chrome it!

Stormhierta

« Svar #3 skrivet: 01 okt-07 kl 15:55 »
Någon som fick veta hur mkt energi huset konsumerar eller hur deras VA-system funkar?

Sågaren

• Medelpad
« Svar #4 skrivet: 17 okt-07 kl 13:46 »
undrar hur det är att bo i på sommaren när det är 20-30 grader, min farmor bodde i ett vanligt bläckhornshus med många fönster och värmen som blev i det på sommaren var nästan så man tuppade av.
Med många kulörta lyktor jag gick mig i världen ut. De slocknade - ljudlöst och oförmärkt,
och så tog det vackra slut...

Sågaren

• Medelpad
« Svar #5 skrivet: 17 okt-07 kl 13:50 »
och hur klarar sig växhuset runt huset vad är det byggt av.
Med många kulörta lyktor jag gick mig i världen ut. De slocknade - ljudlöst och oförmärkt,
och så tog det vackra slut...

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #6 skrivet: 20 okt-07 kl 23:54 »
Det jag skulle vara rädd för skulle vara att det blev fuktig miljö därinne som "nötte" på träet. Sedan är jag rädd att det skulle bli olidligt varmt på sommarhalvåret.
Det vore verkligen intressant att få höra hur det fungerar sedan det väl är klart! :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

646 gäster, 4 användare (1 dolda)
ärt, Conorcccc, Mikael Svensson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser