Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  flasklamm med diarré.  (läst 2303 gånger)

hustran

flasklamm med diarré.
« skrivet: 22 maj-11 kl 17:50 »
2st flasklamm med sprutande diarré? Våra flasklamm 2 st. har mått bra hittills, de är ca. 1 mån. nu spruter det ur alla kranar......luktar illa. de är slaka nu......vad gör vi?Vill inte gärna dricka mjölken (pontus ) men behöver väl vätska? Hur var receptet på bikarbonat vätskan? hur gör vi nu?

Maddie

• Uppland
SV: flasklamm med diarré.
« Svar #1 skrivet: 22 maj-11 kl 18:01 »
Kan bli så tex. om något kärl med välling inte varit riktigt ren diskat, om det inte är så att de har fått coccidios ?

Jag hade istället för pontus, gett dem salt balans eller effydral en tid ( kanske 1- 3 dagar beror på magen om diareen lugnar sig alltså ) sen långsamt blandat in med ett mål välling mellan effydral/ eller saltbalansen matningarna för att sedan ta bort vätske ersättningen helt och gå tillbaka till vällingen.

De vill inte äta välling om de är dåliga i magen utan då behöver de vätska. Hoppas de blir bra nu !  :)

MonaW

• Västmanland
    • Monas sida
« Svar #2 skrivet: 22 maj-11 kl 18:35 »

Recept på VÄTSKEERSÄTTNING

1 liter vatten
1 rågad msk druvsocker (går med honung oxå i värsta fall)
1 knapp tsk salt
1 knivsudd bikarbonat.

Åsenfår, hundar och katter

hustran

« Svar #3 skrivet: 23 maj-11 kl 07:59 »
Tack!

zeina66

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 23 maj-11 kl 14:32 »
MonaW; ska man koka ihop vätskebalansen?

Hustran;jag håller tummarna
Allting går - förutom bebisar och tennsoldater

MonaW

• Västmanland
    • Monas sida
« Svar #5 skrivet: 23 maj-11 kl 20:40 »
Ja.
Åsenfår, hundar och katter

Dela detta:

* Inloggade just nu

567 gäster, 5 användare (1 dolda)
simon.arvestrand, Karlsdotter, Ollefund, isa

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser