Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grodor  (läst 1662 gånger)

Suresh

• Gäst
Grodor
« skrivet: 07 aug-06 kl 10:06 »
Jag har gott om grodor bland mina grönsaker. Det  äv väl bra, eller?

Jag har dessutom en stor spindel som har byggt ett nät mellan mina majsplantor och som mumsar i sig flugor, mal och kålfjärilar. Den har svarvitrandiga ben som tagna ur en Tim Burton-film och en stor vit vindruva till bakkropp som inte ser ut som en äggsäck.

Någon som vet vad det är för sort?
« Senast ändrad: 07 aug-06 kl 10:11 av Suresh »

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
Re:Grodor
« Svar #1 skrivet: 08 aug-06 kl 17:19 »

Jag har dessutom en stor spindel som har byggt ett nät mellan mina majsplantor och som mumsar i sig flugor, mal och kålfjärilar. Den har svarvitrandiga ben som tagna ur en Tim Burton-film och en stor vit vindruva till bakkropp som inte ser ut som en äggsäck.

Någon som vet vad det är för sort?
Ja grodorna gör knappast någon skada.
Själv har jag ont om dom p.g.av att hönorna tycker om att äta på dem.
Bull-frogs (som egentligen är en stor padda) har jag dock gott om och får putta ut dem från garaget varje kväll. Dom är också trevliga (och faktiskt ganska goda) men förbannat högljudda, deras "råmanden" har gett mig mer än en sömnlös natt.
Fredsivrande knallpåkebärare.
"Freedom isn't free. We all have to give something.
Some give it all."

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
Re:Grodor
« Svar #2 skrivet: 08 aug-06 kl 21:49 »

Grodor är bra! Vi har såväl grodor som paddor, väldigt trevliga djur som äter upp allt möjligt otrevligt som sniglar och så  :)

Spindlar vet jag inget om, utöver att de också äter upp otrevligheter. Ett av barnen får panik av dem, så flugätande spindlar inomhus åker ut, dessvärre...

Dela detta:

* Inloggade just nu

507 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser