Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ägg!!!  (läst 2036 gånger)

victorNoma

  • Inlägg: 2
    • -
    • www.noma.dk
ägg!!!
« skrivet: 05 maj-11 kl 00:38 »
Hej - heter victor och arbetar sedan 3 år på resturant Noma i köpenhamn. Är väldigt intresserad av att finna olika typer av ätbara ägg! av olika form,smak,utseende- av så många fjäderfä som möjligt! hoppas på positiv respons !
Jobbar som kock på Resturant Noma, ansvarig før produkt utvecklng och egen odling (nybørjare=))

mymlan65

  • Inlägg: 297
    • Småland
SV: ägg!!!
« Svar #1 skrivet: 05 maj-11 kl 00:48 »
Här finns mycket vaktelägg... :)
Inte så annorlunda, men...
Livet består inte av att vänta ut stormarna.
Det handlar om att lära sig dansa i regnet.

flax

  • Inlägg: 1956
    • Halland
SV: ägg!!!
« Svar #2 skrivet: 05 maj-11 kl 09:09 »
Av mig kan du få köpa myskanksägg och vanliga hönsägg, dock inga störra kvantiteter....
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

fauve

  • Gäst
SV: ägg!!!
« Svar #3 skrivet: 05 maj-11 kl 09:14 »
Får en restaurang ens köpa ägg från hobbyfjäderfä-ägare och använda i verksamheten  ???

Måste ju vara svårt att kunna spåra ev. smitta om det blir något elände pga äggen tänker jag, för tar man skickägg från en massa olika ställen går det ju i ett sådant fall inte att veta varifrån smittan kommer  och det lär ju i så fall inte vara bra för den som serverat äggen/maten med äggen i :-\

victorNoma

  • Inlägg: 2
    • -
    • www.noma.dk
SV: ägg!!!
« Svar #4 skrivet: 06 maj-11 kl 13:41 »
tack för svaren - är super nybörjare här - tack för hjälpen - ska kolla up lite olika ting !
Jobbar som kock på Resturant Noma, ansvarig før produkt utvecklng och egen odling (nybørjare=))


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

464 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser