Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lamm med svullen näsa  (läst 2131 gånger)

moppe

Lamm med svullen näsa
« skrivet: 02 maj-11 kl 19:41 »
Vårat ena lamm ser ut att ha blivit biten av något. Igår em var hon ganska svullen men idag på em var hon ännu mer svullen. Är mest rädd för att det påverkar andningen. Någon som vet om detta kan vara något att oroa sig över eller jag kan lungt vänta och se.

Anna S

• Glad 26åring som älskar både små och stora djur.
    • Södermanland
    • Afrikanska Dvärggetter
SV: Lamm med svullen näsa
« Svar #1 skrivet: 02 maj-11 kl 20:05 »
Finns ju massor va olika saker... tex huggormsbett eller nån insekt.
Ser du några sår eller är det bara svullet?
Jobbar med djur och barn, har själv häst, hund, kanin, getter och hamstrar, kika gärna på www.dvarggetter.n.nu :)

vallhunden

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 02 maj-11 kl 21:48 »
Om det är huggormsbett så kan man se två små ingångshål, där huggtänderna har tagit...
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

moppe

« Svar #3 skrivet: 03 maj-11 kl 07:16 »
Hon är lite svårfångad så jag fick inte titta på henne i går :), men i förgår så kunde jag inte se något särskilt, så jag tänkte att det kanske är getingstick. Det jag tyckte var konstigt är att det fortsatte svullna, det kan ju varit nystucket när jag såg det. Jag ska gå ut och kolla om en stund så att allt är ok.

Dela detta:

* Inloggade just nu

584 gäster, 2 användare
Tiomilaskogen, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser