Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  FB-skickeruntgrejs  (läst 7260 gånger)

Broberg

• Gäst
FB-skickeruntgrejs
« skrivet: 15 apr-11 kl 18:55 »
Va snäll å kopiera denna: Ann Marlen Hagen måste köra en 12 års kallblods
sto och en 2 års kallblods hingst till slakteriet efter påsk, båda är inkörd. Hoppas jag kan köra dom till ett gott nytt hem istället. Ägaren har blivit akut sjuk och kan inta ha dom längre. Om någon är intresserad, skicka mail till ann.marlen.hagen@hotmail.com

pålle

• Gäst
SV: FB-skickeruntgrejs
« Svar #1 skrivet: 15 apr-11 kl 19:00 »
Va snäll å kopiera denna: Ann Marlen Hagen måste köra en 12 års kallblods
sto och en 2 års kallblods hingst till slakteriet efter påsk, båda är inkörd. Hoppas jag kan köra dom till ett gott nytt hem istället. Ägaren har blivit akut sjuk och kan inta ha dom längre. Om någon är intresserad, skicka mail till ann.marlen.hagen@hotmail.com
Ärligt talat så tror inte ja på det längre då ja skickade ett mail i morse.

Broberg

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 15 apr-11 kl 19:04 »
Ärligt talat så tror inte ja på det längre då ja skickade ett mail i morse.

Nej, inte vet jag. Det sprids så mycket sådant där.

pålle

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 15 apr-11 kl 19:12 »
Nej, inte vet jag. Det sprids så mycket sådant där.
Ja jo men det är irriterande när man vill vara seriös att inte fås svar  om det nu är akut och sanning.

evel

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 15 apr-11 kl 19:39 »
Texten är ett år gammal, se http://www.hestene.no/forum/showthread.php?68033-Vil-du-redde-en-hest-eller-to

Hästarna fick hem april 2010 :)
* Hundar * Katter * Hästar * Vaktlar *

Broberg

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 15 apr-11 kl 19:39 »

pålle

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 15 apr-11 kl 19:56 »
;D ;D
  Ja det är ju tur man kan roa någon i alla fall även om det var plumpt gjort.

Broberg

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 15 apr-11 kl 20:00 »
  Ja det är ju tur man kan roa någon i alla fall även om det var plumpt gjort.

Det var inte jag som roade mig på att sprida gammalt grejs, men det var lite roande hur lätt det är att dra igång en massa, vad som helst, på FB.

pålle

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 15 apr-11 kl 20:10 »
Det var inte jag som roade mig på att sprida gammalt grejs, men det var lite roande hur lätt det är att dra igång en massa, vad som helst, på FB.
Det  vet ja att det inte var  sen att folk dras med även här inne det är gör ju det inte bättre liksom för  här inne trodde ja ju folk ar mera seriösa  men man lär så länge man lever .

Broberg

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 15 apr-11 kl 20:13 »
Det  vet ja att det inte var  sen att folk dras med även här inne det är gör ju det inte bättre liksom för  här inne trodde ja ju folk ar mera seriösa  men man lär så länge man lever .

Jag tänkte som så att är det redigt och aktuellt, så är det väl bra om någon som behöver kan få sig en pålle till bra pris.

pålle

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 15 apr-11 kl 20:21 »
Jag tänkte som så att är det redigt och aktuellt, så är det väl bra om någon som behöver kan få sig en pålle till bra pris.
Det är lugnt Lopt du var inte den första  som vill e va snäll.

Lorita

• Bohuslän
    • Stall Gullöhagen
« Svar #11 skrivet: 16 apr-11 kl 09:24 »
Det snurrar massa (gamla) trådar/texter om akuthem och föl som behöver amma, det bästa här att inte sprida denna information vidare, det finns en sida för amma http://www.asvt.se/page82469.php och flera sidor där man gratis kan annonsera ut sin häst/ponny, där ska den typen av information stanna.
fyra hästar, fem Klövsjöfår i genbank nr 1458 och tre mysiga katter
Länk till mina lamm 2012
http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=album;in=389

Utterman

• Skåne
« Svar #12 skrivet: 16 apr-11 kl 10:15 »
den är över ett år gammal, men riktig i grund och botten, hästarna lever i nya hem. har själv pratat med fd ägaren..Tycker med att det är jobbigt med de falska som florerear, men chansen att en kan vara äkta gör att jag sätter ut den ändå, vi förlorade själva ett föl förra söndan, la ut de på amma, inget svar, la ut de på FB och där kom en som förlorat sitt sto.. så alla kanaler som kan rädda ett föl lr vad det nu kan vara..är kanon.. valet är ju fritt om man vill sprida eller ej..;)
Hundar,katter, 25 hästar, arab,fullblod,varmblod,minishettis. kikar på höns vilket kommer när vi byggt klart på gården :)

Vägs ände

• Tomtar finns
    • Uppland
« Svar #13 skrivet: 16 apr-11 kl 10:48 »
Håller med Utterman.. KAN det rädda avlivningshotade djur är det väll bara toppen. Det kan finnas hur många anledningar som helst att de inte svarar i telefon, är de akut sjuka kan de ju exempelvis vara på sjukhuset eller kyrkogården. Bra vore ju om folk angav datum i annonserna de la ut så att de inte snurrar i flera år men att ondgöra sig över att folk försöker rädda djur är ju bara tragiskt >:( FB är ett vidirgt forum på många sätt men det är fantastiskt på andra. Det når ju exempelvis ut till betydligt många fler än små halvokända forum.

Jag är väldigt positiv till att det används på det här sättet. Sitter någon här med mer information kan vi väll dela med oss av den annars bara vara tyst?
Anatidaephobia-the fictional fear that somewhere, somehow, a duck is watching you

Utterman

• Skåne
« Svar #14 skrivet: 16 apr-11 kl 11:37 »
Antar att du då raderade inlägget på Fb när saken var utagerad? För det är väl där saker och ting brister, ungefär som här på alternativ.nu när någon fått sin affär uppklarad vilket det gäller annons efter djur eller bostad så ska annonsen markeras på något sätt för efterkommande intressenter.
Nej jag låter den vara kvar på min sida med informationen att det löst sig eller att den är falsk om det påvisas, för annars kommer ju informationen återkomma till de jag har som vänner på FB.. att radera den är ju som att göra plats för en ny runda. bättre att ha kvar och informera om det aktuella läget, bästa sättet att få bort dom som ej längre är aktuella... även om min vänskala inte är den största på FB så når den ut till många som på så sätt kan föra det vidare...
Hundar,katter, 25 hästar, arab,fullblod,varmblod,minishettis. kikar på höns vilket kommer när vi byggt klart på gården :)

dandylinn

• Västerbotten
« Svar #15 skrivet: 14 jul-12 kl 01:56 »
Tråden verkar legat ett tag, men är det någon fler som läst detta:

"VARNING VARNING ALLA NI SOM HAR HÄSTAR PÅ BETE!!!!
En utlandsregistrerad hästbuss synts till i områden i Norrland (Jämtland, Västernorrland, Västerbotten) i samband med att hästar försvunnit spårlöst ur sina hagar! Bussen ska vara vit enligt uppgifter. Polisen är inkopplad i 2 mystiska försvinnanden! Håll koll på era hästar så de inte oxå "försvinner"!!! Vänligen meddela även polisen på 11414 om du ser något misstänksamt i din närhet"

Jag har läst samma meddelande fast för södra sverige..men söker man på nätet så finns nada och jag har inte hört talas om att någon häst i norra sverige bara "försvunnit" i år eller förra året eller året före det??..Är det en skröna som blivit till eller ska man ta det på allvar? Har inte hört, inte läst i någon tidning alls och inte heller har polisen gått ut med någon varning??
Känns som dumt att behöva bli paranoid i onödan...

Jag kan vara lite anti de har statusuppdateringarna för de verkar ibland bara snurra runt runt och kan vara flera månader/år gamla och inte aktuella längre

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Sv: FB-skickeruntgrejs
« Svar #16 skrivet: 14 jul-12 kl 05:02 »
Om det finns ngn form av fakta med tex regnr så brukar jag kolla det innan jag delar. Alla gångerna jag kollat regnr har det varit trovärdigt med bilar som varit avställda och exporterade och skrotade utan intyg osv.

Ibland har jag kunnat få bekräftelse från vännen som delar att det är sant och riktigt . Tex om nån skrivit att det"den o den" bilen setts här och där, så har jag kunnat veriefera att nån jag känner har faktiskt sett den aktuella bilen.
Eller om det moderslösa fölet söker mamma finns på ammajouren också..då kan det vara lämpligt att dela.

Det här senaste har jag ingen bekräftelse på..men delade ändå eftersom den är ny och jag är på jobbet och inte kan ringa vännerna i norr och höra efter ...
« Senast ändrad: 14 jul-12 kl 11:36 av Frances »
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Charlotte

• -
« Svar #17 skrivet: 14 jul-12 kl 06:02 »
En häst har försvunnit i Jämtland i alla fall.
http://op.se/lanet/krokom/1.4872769-mohikan-mystiskt-forsvunnen
Mvh
Charlotte
« Senast ändrad: 14 jul-12 kl 06:06 av Charlotte »
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

dandylinn

• Västerbotten
« Svar #18 skrivet: 14 jul-12 kl 10:28 »
Ja det är ju mysko, om det inte är som den häst som "stulits" i nordmaling för någon vecka sedan..som var borta i ett par dygn men det visade sig att hästen hade rymt trots att hagen var stängd och hel. Den hittade man någon mil hemifrån då den knatat iväg.

Vet inte, men ibland känns det som att man är så snabb med att säga att hästen är stulen, för mig känns det mysko när det låter som att det försvinner många eller att hästar blir stulna ofta men söker man så hittar man ingen vidare info om det? För inte är det väl så vanligt med häststöld?

Säger inte att det inte är så..men ibland känns det lite tokigt med såna här statusdelningar på fb och det låter som att det är värsta ligan ute som far omkring och snor hästar..

« Senast ändrad: 14 jul-12 kl 10:36 av dandylinn »

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #19 skrivet: 14 jul-12 kl 11:39 »
Men det är ett väldigt bra sätt att nå många snabbt!

Ifjol såg jag en en häst som annonserades ut akut via fb-skickeruntgrejs, den var besvärlig och skulle slaktas vid ett visst datum om ingen tog den.

Plötsligt tänkte jag på en tjej som skulle kunna passa ihop med en sån häst, spårade upp hästen och mycket riktigt, annonsen hade 100% sanningshalt, förutom att ägaren visste ingenting om den utan det var nån som i all välmening gjort den.

Men sagt och gjort, hästen fann ett nytt hem iallafall!

" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Dela detta:

* Inloggade just nu

643 gäster, 2 användare
Hans Hultén, Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser