Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Markberedning med grisar.  (läst 7603 gånger)

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Markberedning med grisar.
« Svar #20 skrivet: 14 sep-12 kl 00:15 »
oj, enligt länken blir det verkligen tajt om man räknar på 130 kg. men tills dess att grisarna väger 98 kg kan de ju gå där och sen får man öppna ett utrymme till helt enkelt. det vore lite dumt att åka dit på nån regel det första man gör när man skaffar grisar.

skogsgubben var här idag och om 2 - 3 månader börjar de avverka. så allting kommer vara klart till de första grisarna nästa år. jag tror att de får ca 0,5 ha åt gången. ska ta och prata med brödleverantörerna på jobbet också, kanske jag kan tigga till mig ett tillskott till betet o:)
« Senast ändrad: 14 sep-12 kl 00:18 av LillaSophie »
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Dela detta:

* Inloggade just nu

642 gäster, 1 användare
Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser