Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Linderödsuggan njuter i solen  (läst 1807 gånger)

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
Linderödsuggan njuter i solen
« skrivet: 07 apr-11 kl 13:37 »
Visst verka hon njuta av att våren äntligen är här?

Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

Nina W

• Värmland
SV: Linderödsuggan njuter i solen
« Svar #1 skrivet: 07 apr-11 kl 14:19 »
Ja, visst gör hon! Jag önskar att jag kunde sätta mig bredvid och klia henne på ryggen. Då skulle hon njuta ännu mer och få en av sitt livs skönaste stunder. :)
« Senast ändrad: 07 apr-11 kl 14:25 av Nina W »

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
« Svar #2 skrivet: 07 apr-11 kl 15:39 »
Ja, visst gör hon! Jag önskar att jag kunde sätta mig bredvid och klia henne på ryggen. Då skulle hon njuta ännu mer och få en av sitt livs skönaste stunder. :)

Precis vad jag gjorde efter kortet togs :)
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

uffe 52

• Småland
« Svar #3 skrivet: 07 apr-11 kl 19:27 »
Det kommer mig osökt att tänka på förra våren. (lika lång vinter då)
Min sugga hade grisat 1 mars så kultingarna var drygt en månad.
Jag kom till dom med en ensilagebale, rullade ut den 3-4 meter, solen sken.
varmt och skönt man kände jordlukten som steg mot skyn.
Jag satte mig ner , och lutade mig mot ensilagebalen, njöt av all solvärme.
Alla smågrisarna sprang runt omkring mig, Fanny som suggan heter kom och lade sig brevid mig, jag kliade henne på magen hon gillar det .
Fasen när jag satt där så somnade jag, och när jag vaknade så hade jag en av hennes kultingar i knät, som hade krypigt upp och lagt sig och sova i knät på mig.
Snacka om att vara svinaherde.
I dag har den kultingen 8 små egna kultingar, och det är nog världens snällaste sugga.
Så våren är en härlig tid, livet är underbart ibland.
Har nötkreatur Belted Galloway.bor på en liten gård .Älskar naturen jaga fiska odla.
Många kloka ord sägs på skämt, ännu fler dumma sägs på allvar.

Anna S

• Glad 26åring som älskar både små och stora djur.
    • Södermanland
    • Afrikanska Dvärggetter
« Svar #4 skrivet: 21 apr-11 kl 19:37 »
Åh vilken fin bild!
Vi hade två underbara Linderödsvin på mitt förra jobb, saknar dem extra mkt när jag ser din bild!
Jobbar med djur och barn, har själv häst, hund, kanin, getter och hamstrar, kika gärna på www.dvarggetter.n.nu :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

572 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser