Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avlivningshotade får !  (läst 3747 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Avlivningshotade får !
« skrivet: 06 apr-11 kl 08:28 »
Kan nån förbarma sej över dessa ?
http://raddadjuren.org/adoptera/far/
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

regnpipan

• Gäst
SV: Avlivningshotade får !
« Svar #1 skrivet: 06 apr-11 kl 09:02 »
Man vill ju veta varför de skulle vara avlivningshotade.... Är de rymningsbenägna? Omärkta? Eller bara oönskade?

neppelina

• Det blir inte roligare än man gör sig =)
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 06 apr-11 kl 09:09 »
Man vill ju veta varför de skulle vara avlivningshotade.... Är de rymningsbenägna? Omärkta? Eller bara oönskade?

För att personen skall flytta & inte kan ta med dem. Inte värre än så ;) Fast de kan ju vara rymningsbenägna ändå :)
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

vallhunden

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 06 apr-11 kl 09:13 »
Dom kanske har fotröta ??? :o
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Wizard

• Arrendegården
« Svar #4 skrivet: 06 apr-11 kl 09:14 »
För att personen skall flytta & inte kan ta med dem. Inte värre än så ;) Fast de kan ju vara rymningsbenägna ändå :)
Då är det väl bara att lägga ut dem på blocket så var den saken ut världen...

neppelina

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 06 apr-11 kl 09:16 »
Då är det väl bara att lägga ut dem på blocket så var den saken ut världen...

Håller med! Men personen hade tydligen flera djur läste jag så den tyckte väl det var lättast att göra så här. Folk tror ju att om de skriver att de skall avlivas så skall alla"rädda" djuren, å på så sätt blir de av med dem snabbt!
Sjukt men funkar ju så >:(
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

Wizard

• Arrendegården
« Svar #6 skrivet: 06 apr-11 kl 09:24 »
Verkar ju inte vara helt optimalt planerat direkt...

...men jag vet ju å andra sidan inte orsaken till flytten och skall därför inte kommentera på detta.

Men att göra på detta sättet kan få en "vargen kommer" effekt och när några djur verkligen behöver räddas så kommer ingen...  :-\

neppelina

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 06 apr-11 kl 09:26 »
Men att göra på detta sättet kan få en "vargen kommer" effekt och när några djur verkligen behöver räddas så kommer ingen...  :-\

Så sant! Men som sagt så vet vi ju inte bakgrunden heller........

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #8 skrivet: 06 apr-11 kl 09:42 »
Tyckte det var ett svinigt sätt jag oxå men alla deras djur avlivas om ingen vill ha dom .
Det såg ut som att man kan få frakthjälp från dom som har hemsidan .
Hade jag haft platts så hade jag tagit dom själv men det går inte här ...
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Rutan

« Svar #9 skrivet: 06 apr-11 kl 09:52 »
Om man läser lite mer på hemsidan så ser man de gulliga kaninerna som de har räddat från att bli uppätna av den förra ägaren!
En sådan organisation borde man kanske som självhushållare akta sig för, jag fattar som att man skriver på ett adoptionskontrakt och enligt det så kan de komma på hembesök hos en. Vad händer då om man säger att man har kaniner och höns för att slakta och äta upp dem? Då kanske de kommer och "räddar" dem från mig också??

Djinn

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 06 apr-11 kl 09:58 »
Om man läser lite mer på hemsidan så ser man de gulliga kaninerna som de har räddat från att bli uppätna av den förra ägaren!
En sådan organisation borde man kanske som självhushållare akta sig för, jag fattar som att man skriver på ett adoptionskontrakt och enligt det så kan de komma på hembesök hos en. Vad händer då om man säger att man har kaniner och höns för att slakta och äta upp dem? Då kanske de kommer och "räddar" dem från mig också??

Ja, de verkar vara djurrättsaktivister. Opraktiskt att ha kontakt med sådana om man själv är köttätande självhushållare. Personligen skulle jag inte vilja ha med den där organisationen att göra.

pålle

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 06 apr-11 kl 10:25 »
Ja, de verkar vara djurrättsaktivister. Opraktiskt att ha kontakt med sådana om man själv är köttätande självhushållare. Personligen skulle jag inte vilja ha med den där organisationen att göra.
Uss för sånt folk  dom är obehagliga.

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
« Svar #12 skrivet: 06 apr-11 kl 10:52 »
Det står på hemsidan att de hade köpt kaninerna av den tidigare ägaren, viss skillnad mot att bara gå och sno dem "för deras eget bästa". Likaså hade de köpt 125 värphöns som ansågs uttjänta och låtit dem få ett nytt hem med utevistelse och vad som såg ut att vara ett gott hönsliv.
Jag känner inte till mer om den här föreningen än vad som går att läsa på hemsidan, men jag tycker inte att detta verkar vara några som hotar självhushållare. Det är säkert flera här som oxå tagit sig an industrihöns.
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #13 skrivet: 07 apr-11 kl 13:30 »
Citera
Djuren placeras endast ut som sällskapsdjur, de får inte ingå i avel.

Om detta även gäller fåren blir de nog svåra att bli av med. Väldigt få människor har får som ren sällskapsdjur...?
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

497 gäster, 1 användare
peterm

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser