Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gamla körskador  (läst 2220 gånger)

Tord_Lj

• Gäst
Gamla körskador
« skrivet: 05 apr-11 kl 21:31 »
För 20-25 år sedan slutavverkades det och på sina ställen har de lämnat djupa spår efter sig.

Nu när det är löst i markerna tänkte jag att man kunde kanske göra nåt åt det. Tips mottages tacksamt för det är ett j-a eländesjobb.

Broberg

• Gäst
SV: Gamla körskador
« Svar #1 skrivet: 05 apr-11 kl 21:42 »
För 20-25 år sedan slutavverkades det och på sina ställen har de lämnat djupa spår efter sig.

Nu när det är löst i markerna tänkte jag att man kunde kanske göra nåt åt det. Tips mottages tacksamt för det är ett j-a eländesjobb.

Inte alltför tung grävmaskin, eller 10 man och en massa mat och öl.

senior61

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 12 apr-11 kl 08:31 »
Instämmer med Lopt!  En mellanstor grävare gör ett bra jobb. Men då ska det vara en förare som gjort sådant förut, det krävs en viss teknik för att det ska gå fort och bli bra!
Sedan tar det ju ett tag innan marken "satt" sig.

Tord_Lj

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 12 apr-11 kl 12:56 »
Tja, vad gör man...
Det är jag, spaden, spett, spakblock, stubb-brytare och min Land Rover med vinch som gör jobbet. Det går nu när det är lagom mjukt i marken. Kör på granris så det inte blir nya spår, den är väldigt skonsam mot marken.

Men det är ett jobb jag inte önskar min värste ovän!

senior61

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 12 apr-11 kl 17:10 »

Men det är ett jobb jag inte önskar min värste ovän!

Tja....varför inte?   ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

447 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser