Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  B-vitamin?  (läst 1410 gånger)

hustran

B-vitamin?
« skrivet: 05 apr-11 kl 16:32 »
De senaste åren har ju behovet av vitamin B tydligen uppmärksammats,varför inte tidigare? Hur ger man sina tackor just B-vitamin om man inte utfodrar med kraftfoder? Kollade på Granngården om de hade ngt. att hälla i vattnet till får......icke sa nicke men till hästar fanns det en massa preparat. Kan man använda sånt i stället? På apoteket finns till folk (använde det till hönsen vid befarad hönslamhet, det funkade) men det blir lite dyrt med 30 tackor,och vad säger att de dricker då?

moppe

SV: B-vitamin?
« Svar #1 skrivet: 05 apr-11 kl 16:37 »
Vi har använt samma som till hästarna. Funkar bra och behövs inte mycket.

Djursam

« Svar #2 skrivet: 05 apr-11 kl 16:51 »
Hur mycket B-vitamin ger du till hönsen Hustran?
Har undrat hur man omvandlar dosering för folk till så små djur... ???

hustran

« Svar #3 skrivet: 05 apr-11 kl 17:00 »
Jag kom på att till hästar skall det blandas i fodret också :(  Till hönsen hällde jag i "en skvätt" i vattenautomaten den räckte ju flera dagar och vad jag hört så är det ingen fara för överdosering.

Djursam

« Svar #4 skrivet: 05 apr-11 kl 17:04 »
OK! Tackar ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

624 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser