Hejsan alla hönstokar där ute!

Jag behöver lite råd angående en ung Brahmatupp, han är drygt 19 veckor gammal och jag har själv kläckt fram honom. Han är världens goaste och vill gärna ligga i knät på mig och sova, och dessutom är han min "spartupp". Han är väldigt fin i teckningen och är redan väldigt rastypisk. Han delar inhägnad med den blå gruppen ( sju hönor en tupp- alla Brahma) och sina två bröder. en del i problemet är bara att han, eftersom han inte får vara överallt för hönsen, ofta sitter i värpredena som hönsen ju iofs inte använder

och nu har jag märkt att han verkar vara muskelsvag i benen. han liksom vill inte helt stå upp mer än korta stunder, annars ligger han liksom på hasorna och det verkar gå bra. Däremot är ju ingenting brutet eller liknande då han kan springa som bara faan när hönsen kommer.... Så vad gör man med en sådan herre? jag vill ju helst spara honom... nu idag fick han flytta in till mina 5 veckors kycklingar/unghöns där han inte behöver springa och gömma sig hela tiden, och de verkar komma överrens. ska jag träna honom?

tacksam för svar! / Johanna