Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Problem med att gå....  (läst 1274 gånger)

nysse

Problem med att gå....
« skrivet: 26 mar-11 kl 11:52 »
För 2 v. sen fick ett av våran får trillinger. Här i morse när jag kom utt till fåren kunne de 2 inte stå/gå. Kan det vara vitaminbrist el. ? Är det för att maman inte har mjölk nog ? Nu har de fåt nappflaska......

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: Problem med att gå....
« Svar #1 skrivet: 26 mar-11 kl 13:10 »
Du har väl gett tackan selen innan lammningen.
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

semlan

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 26 mar-11 kl 15:39 »
Och kolla annars också så att de kan bajsa! Jag hade ett lamm med förstoppning nyss. Han tappade intresset för att äta och ville hela tiden sova. När man försökte ställa upp honom ramlade han bara ihop.
Efter ett par matskedar matolja morgon och kväll i ett par dagar, samt lite rumpmassage med olja så blev han pigg igen.

Obs att jag är absolut ingen expert utan total nybörjare, men man kan ju dela med sig av de få erfarenheter man har hunnit få  :)
Jag har skrutthus, skräphög och skrotopel. (Loranga, Mazarin och Dartangang)

Sano

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 27 mar-11 kl 20:34 »
Selen- eller b-vitaminbrist låter det som. Vid b-vitaminbrist behövs sprutor av veterinär tre dagar i följd. Dessa djur ligger ofta med raka ben, ibland kramper, och huvudet updraget.
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

524 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser