Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Timjan ger mig ångest  (läst 3342 gånger)

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
Timjan ger mig ångest
« skrivet: 18 mar-11 kl 10:16 »
Fan, timjan växer så bra men inget annat har kommit upp... Timjan gör att jag tvivlar på att allt annat kommer komma upp. Uppmuntra mig att inte hata min timjan ;)
elliha.blogspot.com

mariamawa

• Är ålänning, men vistas mycket i Dalsland och Gtbg
    • Dalsland
SV: Timjan ger mig ångest
« Svar #1 skrivet: 18 mar-11 kl 11:06 »
Inte hata timjan, så lite oregano. Den brukar också komma starkt! :)

Vitis

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 18 mar-11 kl 11:18 »
Nej nej nej! Man får inte hata timjan!!  :'(

Så lite basilika också, den brukar komma fort.

Vad har du mer sått? Hur länge sen?

*tror jag ska gå och så lite timjan*

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #3 skrivet: 18 mar-11 kl 11:21 »
Jasså??? Hos mig vill inte timjan komma upp alls. Underligt! Så dill!!! det kommer upp efter några timmar käns det som. :) Eller ska jag skylla på Greklands klimat??

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
« Svar #4 skrivet: 18 mar-11 kl 11:39 »
Tomat, persilja, röd basilika, gurka och solros(den är mest som en kul grej och ja, det är en busksort så jag kommer inte ha två meter solros i lägenheten i maj)

Persiljan vet jag är trög och gurkan men det är outhärdligt att vänta...

Basilika ska sås nästa söndag när jag sår nästa omgång. Jag vill ha mejram också, men den är slut överallt, får väl bli oregano då...
elliha.blogspot.com

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
« Svar #5 skrivet: 20 mar-11 kl 11:22 »
Lite mer ro i själen, igår kom två små 'fjuppar' upp hos tomaterna så allt är inte dött och hoppet har återvänt. Nästa helg blir det ny såomgång.
elliha.blogspot.com

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
« Svar #6 skrivet: 26 mar-11 kl 17:15 »
Nu har allt utom gurkan vaknat om än persiljan inte verkar vara ett under av frodighet men det kan sås många många gånger till innan sommaren så det oroar mig inte så mycket. Tomaten går åt rätt håll och till och med en liten solros verkar vilja vara med. Blir mer sått i helgen, basilika och en till sort tomat.
elliha.blogspot.com

melongurka

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 26 mar-11 kl 17:28 »
Vissa fröer är grymt sega. Man bör vänta minst tre veckor innan man ger upp hoppet, plötsligt dyker något upp som en skänk från ovan. Fast varje år är det alltid någon sort som bråkar. Hos mig är det citronchili. Alla chilikompisar kom bra men inte citronen, och då har jag sått två omgångar :(. Däremot kom 44 plantor tomater av 53 upp vilket jag är jättenöjd med :).

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
« Svar #8 skrivet: 05 apr-11 kl 12:17 »
Nu har alla fröer vaknat men basilika och timjan verkar vara snällast än i år. Tomater har jag bara satt åtta frön men alla har kommit upp så det är ju positivt. Jag bor i lägenhet så jag har inte oändlig plats att driva upp vilket är problemet för mig. Nu när jag till och med har växthus har jag hur mycket plats som helst för plantor när de blivit lite större men inte i bäbisstadiet.
elliha.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

583 gäster, 2 användare (1 dolda)
Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser