Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Om och om igen..  (läst 3947 gånger)

The Game

• Gäst
Om och om igen..
« skrivet: 06 mar-11 kl 15:48 »
Jag orkar inte mera..
Märkte igår att Rut var lite under isen.Imorse stod hon under trappan och bråkade inte ens me mej när jag tog upp henne.
Nu får det ta mig fan vara slut på det hära eländet..
Jag  blir ruinerad..Va fan gör man..=(
Ska på återbesök med Mojje på onsdag men jag måste ta med mig Rut om hon inte bättrar på sig.
/fanihelvetet

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Om och om igen..
« Svar #1 skrivet: 06 mar-11 kl 21:48 »
 :( Hoppas att hon kryar på sig!
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Alba

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 06 mar-11 kl 21:56 »
Nä! Vilken massa motgångar!
Hoppas det vänder åt rätt håll för båda två!

Tummar hålles! / Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

The Game

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 07 mar-11 kl 09:22 »
an imorse när jag skulle kolla på Rut då la hon av jordens diarresprut rakt på mig.
Hon får följa med till doktorn på onsdag.Men nu verkar det som om Linda får följa med hon oxå..
suck.
Nu äre tungt..
Tack för era kommentarer det värmer i kylan..
/fanihelvetet

gernsö

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 07 mar-11 kl 09:50 »
tänk så här
det är kanske samma sak de har alla, så genom att ta med tre hönor, ta prover på dem så kanske de hittar lösningen och det är samma sak de ska behandlas för. bättre än att det hade varit olika saker på de olika hönorna.
men ändå, jag känner verkligen med dig.
skickar en enorm kram och önskar att flera hönsägare var som du
KRAM
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

The Game

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 07 mar-11 kl 19:02 »
Tack snälla du..Jag ringde till min uuuunnderbara veterinär som sa..
-Kom imorgon istället vi fixar en tid till dig..
Jag börja lipa som vanligt..
Ska be dom ta alla prover igen för säkerhets skull så att säga..
Men kollade till Rut nu och hon har käkat upp hela potatisen och majset hon fick..
Men jag måste vara på den säkra sidan..Får sälja kameran helt enkelt..
/fan i helvetet

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #6 skrivet: 07 mar-11 kl 19:35 »
vilket oflyt du har.... :'(
Alla ni andra som lider med markins(majsan) alla motgångar kan vi inte hjälpa henne och skicka en slant som bidrag så hon kan få slut på elendet, sälja kameran är ju synd då kan vi ju inte njuta av alla hennes underbara bilder, vad säjer ni om alla hennes vänner här skickar en hundring var så kommer det ju till nytta  o:) det har vi råd med
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

tinna.m

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 07 mar-11 kl 19:46 »
Jupp! Jag är på! :D
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Torry

« Svar #8 skrivet: 07 mar-11 kl 19:48 »
vilket oflyt du har.... :'(
Alla ni andra som lider med markins(majsan) alla motgångar kan vi inte hjälpa henne och skicka en slant som bidrag så hon kan få slut på elendet, sälja kameran är ju synd då kan vi ju inte njuta av alla hennes underbara bilder, vad säjer ni om alla hennes vänner här skickar en hundring var så kommer det ju till nytta  o:) det har vi råd med
Precis vad jag tänkte idag när jag läste om allt elände som händer på Eggeby just nu. Sälja kameran är helt otänkbart, får bara inte ske.  Majsan PM:a din adress eller kontonr så ska du få ett bidrag till dina sjuka hönor. Eller hur ska vi gå till väga?
//Torry

The Game

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 07 mar-11 kl 20:14 »
Asså ni får mej att stortjuta..Vet inte va jag ska skriva om detta..Och så länge ni gillar mina bilder så lovar jag att fortsätta dela med mig av mina älskade hönor.Ursäkta.Och ankor.
Men klart att ni inte ska ge mig pengar.Men det värmer oerhört mycket att nu bryr er om oss.Jag har skaffat hönorna så dom är mitt ansvar.
Jag har en del grejer som jag kan kränga så jag klara mig.Kameran får bli sista utvägen så länge ingen annan blir sjuk nu.
Hönorna går som sagt före i nöd och lust eller va man brukar säga..
Tack tack endå för eran omtanke.
Håll bara tummar att det inte är någe allvarligt me Rut.
kram
majsan

Torry

« Svar #10 skrivet: 07 mar-11 kl 20:34 »
Förstår att det känns dumt att ta emot pengar av en främmande människa bara så där ... Hade nog inte gjort det själv  :-[
Men jag skulle kunna tänka mig att betala bra för en almanacka med Eggebybilder eller nån slags bok med dina samlade hönsbilder med dina sköna kommentarer  ;D Så om du behöver få in pengar så är det bara att sätta igång tillverkningen.  ;)
Givetvis håller jag tummarna för dig och hönorna
Kram
Torry

The Game

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 07 mar-11 kl 20:42 »
Jag hade gjort en massa almenackor förra året men ..jag gav bort dom..
Men i år så kanske jag ska försöka och sälja några istället..?
Har gjort en bok om dom oxå 2 st men jag är så jäkla feg vet du..
Men det vore kul om jag fick ut en bok.Mormor tjatar som bara den på mig..
/majsan

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #12 skrivet: 07 mar-11 kl 20:48 »
snälla rara majsan låt oss nu hjälpa dej, känns som ett mycke vettigare bistånd än alla organisationer som vill att man ska rädda hela världen
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

The Game

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 09 mar-11 kl 16:38 »
Ni är så snälla som står ut me mig och mina sattyg..
Rut har en tarminfektion Enterit sa doktorn.
För mycket negativa gram kol..??
Oj nu flög någon på fönstret..brb¨..skumt..en jäkla smäll vare iallafall..hur som helst.
Hon får nu antibiotika den där bay..??
Idag är det andra dagen men hon har redan kuckilurat och käkat sallad.Bajset är fortforande gröndaskigt men den börjar att inta bajsform nu och inte diarresprut om man säger så.
Symptomen började med gulgeggig avföring och sen burrade hon ihop sig.
Det gröna kom lite senare..Å jävlar va de luktade..
Jag tror hon får flytta in imorron så får Gittan och lillen ta duschen..
kram
majsan

tinna.m

• Skåne
« Svar #14 skrivet: 09 mar-11 kl 19:33 »
Låter bra att det är bättre. Tummhållning pågår!
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

The Game

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 10 mar-11 kl 19:13 »
Jo men visst sörrö..=D
3:dje dagen på antibiotikan och vad gör hon..
Jo igår så fick hon flytta ner iallafall.Och imorse när jag kom in låg hon och badade..
Rut är en fin hönsdam och nu har hon sjunkit lite i rangordningen men hon verkar ta upp det ganska snarast..(Råsmarie som jiddrar och Britta)
Sen är det väldans lätt att ge henne antibiotikan.Mojje fick jag bråka som sjutton med.Men Rut behöver ja knappt bråka me alls..
Än så länge..
Det går an..
/majsan

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #16 skrivet: 10 mar-11 kl 20:27 »
men igen kan vi få hjälpa dej  ;D jag vill det

The Game

• Gäst
« Svar #17 skrivet: 10 mar-11 kl 21:28 »
Vet du jag har fått ett sådant fint paket av en tjej här me knappar å allt..
Änglar finns visst..
Men jag ska klara mig ur den här knipan .Jag har ju återbesök om 2 veckor..
/majsan

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #18 skrivet: 10 mar-11 kl 21:51 »
du ska få knappar av mej oxå så är det bara

Dela detta:

* Inloggade just nu

450 gäster, 3 användare
Tobias Eriksson, Efwa, Marita42

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser